• Ela
    Äldre 27 Aug 09:30
    2416 visningar
    3 svar
    3
    2416

    4 dagar kvar.

    Nu är det fyra dagar kvar tills jag står brud. Å inte ett skit har jag brytt mig om att komma i form inför bröllopet.. Vill känna igen mig på bilderna i framtiden och inte känna "Oh så fin o smal jag var!!" - ångest som följd.. Fler som tänker/tänkte som jag?!

  • Svar på tråden 4 dagar kvar.
  • Alylly­ra
    Äldre 27 Aug 12:09
    #1

    Nja, inte precis...
    Jag tänkte som så att om det är nån gång jag har motivation till att faktiskt släpa mig iväg till gymmet så är det väl nu. Har inte tränat tidigare i hela mitt liv, så nog var det dags.

    Men jag har inte satsat på viktminskning eller bantning, utan snarare på att bli stark och orka mer. Att skapa en träningsglädje helt enkelt som jag aldrig har haft tidigare. På köpet har jag faktiskt gått ner lite, men det var inte det som var målet från början.

    Men det är också av ett framtidsskäl: att jag i framtiden ska slippa titta tillbaka på bröllopsbilderna och känna "varför började jag inte träna på den tiden när jag hade chansen och motivationen?". Och att jag ska ha en framtid öht. 

  • Ela
    Äldre 27 Aug 14:09
    #2

    Ja som sporre är det bra fast det hade inte funkat f mig ändå.. O jag är hyfsat fin i kroppen (61 kg, 167 cm) o har tränat förr :) Jag är nog för lat hehe.. Trots bröllop i sikte!! Otroligt ;) Men så länge man inte bantar ned sig o sen går upp igen efter bröllopet är det ju topp!

  • Plätti­s
    Äldre 27 Aug 15:10
    #3

    Både min sambo och jag har bröllopet som sporre att komma i form, men jag har inga planer på att bli en 34 till bröllopsdagen och sedan lägga på mig all vikt igen direkt efter. Jag hade börjat träna innan vi förlovade oss, men då för att må bra, inte främst för att tappa vikt. 
    För vår del är det nog min sambo som är mest fokuserad på att se så bra ut han kan nästa sommar, och han har börjat ge mig små pikar om att komma i klänningen. Jag har inte ens köpt klänningen än, men jag tar ju självklart en storlek jag kan ha, inte den jag vill vara. Eller? 

Svar på tråden 4 dagar kvar.