• lapplinda

    ditt bästa fest tips!

    Jag vill att mina gäster ska minnas vårat bröllop som roligt, med många skratt. Inga pinsamma allsånger, inga  extremt långa tal, men gärna några talare. Inga pinsamma lekar med snapsglas på ögonen och hattar utan värdigt. Gästerna ska få tid att prata med varandra men jag vill att det händer små roligheter i i mellan. Har du något som du tror kommer att bli bra på ditt bröllop eller något som blev väldigt lyckat. Insperera mig! Kom med ideer!

  • Svar på tråden ditt bästa fest tips!
  • filibustern

    vi funderar på att ev. köra brännboll på kvällen. :P men så är vi bara närmaste så det känns som något som kan gå. annars så funderas det på en tipsrunda om oss, kanske någon sånglek typ som diggiloo eller vad det där programmet heter.

  • jennyckbengtsson

    Jag skulle varmt rekommendera följande: 

    - Mingelbingo - Ett sätt att få gästerna att mingla med fler perosner som de inte känner sen innan. Vi beta- testade gettingtoknowyoubingo.com. Det blev Väldigt lyckad och uppskattat av gästerna!!!

    - Gästbeskrivningar i sånghäftena - Ett trevligt sätt att presentera alla gästerna är att skriva några korta intressanta rader om alla gäster i sånghäften Brukar börja öppna upp diskussionerna runt borden.

    -  Samla alla foto under dagen via Photago.com och ha bildspel med alla foto någonstans på festen. Gästern älskar att se foto på sig själva... :0)

    - Servera isglass om det är varmt under minglet. 

     

  • dimsun

    Jag kan rekomendera den här killen www.magiskbrollopsunderhallning.se Han gjorde vårt Bröllop magiskt och var verkligen super! Vi hade gäster från flera olika länder där många inte kände varandra sedan tidigare och vår stora farhåga var att det skulle bli stelt och tillknäppt vid fotograferingen och middagen. Så blev det inte och en stor del har vi att tacka David för!

    Tycker bingoidéen också verkar kul!  

  • Lilo84

    Det bästa tipset jag kan ge är att välja en riktigt bra toastmaster! Våran hade styrt upp allt så himla bra att det inte fanns en sekund att ha tråkigt. Superbra timing på tal, uppträdanden osv och det känns ändå som att folk hann prata med varann också!  


  • Ekorren

    Det gick ju något tv-program för något år sedan där det var par som tävlade mot varandra. Paret fick inte se varandra och hade en skylt med varje namn i paret. De fick frågor som tex "vem lagar bäst mat", "vem stökar ner" och "vem är mest romantisk" och de fick bara poäng om de höll upp samma skylt. Någon som vet vad jag pratar om? Det kan iaf vara lite kul att göra med brudparet tänker jag, funderar på det till oss, men det kräver såklart att någon annan skriver frågorna :)

  • Chicita

    När det gäller gästbeskrivningar så kan det bli otroligt fel om man inte är noga när man skriver beskrivningarna.

    Det är inte roligt att presenteras som "XX sambo" om dom inte vet något mer om en, när alla andra har fått långa beskrivningar. Eller sjukskriven, arbetslös osv.

    Eller som i det fallet som jag hörde om när dom presenterade alla med ordvrickningar och en blev beskriven som "Sjukt psykfall"...
    Hon var långtidssjukskriven psykolog Skrikandes 

  • Alyllyra
    Ekorren skrev 2013-10-08 21:07:57 följande:
    Det gick ju något tv-program för något år sedan där det var par som tävlade mot varandra. Paret fick inte se varandra och hade en skylt med varje namn i paret. De fick frågor som tex "vem lagar bäst mat", "vem stökar ner" och "vem är mest romantisk" och de fick bara poäng om de höll upp samma skylt. Någon som vet vad jag pratar om? Det kan iaf vara lite kul att göra med brudparet tänker jag, funderar på det till oss, men det kräver såklart att någon annan skriver frågorna :)
    Mina systrar gjorde nått liknande för oss under festen, vi hade varsin av varandras skor som vi höll upp. Tror att den allmänt kallas för "skoleken".

    Några kompisar ordnade också en kul lek där de ställde frågor om oss till de andra gästerna och vi skulle på förhand välja vad vi trodde att gästerna skulle svara. Alltså inte vad som var sant utan vad vi trodde att de trodde... Det blev jätteroligt tyckte vi och det visade sig att våra gäster känner oss väldigt bra.

    Annars tror jag som Lilo84, en riktigt bra toastmaster är A och O för att få en smidig fest. Våra var fantastiska och varvade talarna bra så att det inte blev 8 familjemedelmmar i rad och sedan en kompis som sjöng en sång, utan mixat med tal, sång, lekar. Och sen var ju våra familjer och vänner helt underbara och bjöd både på roligheter, allvar, gråt och skratt i sina framträdanden. Men det är ju inget sånt man som brudpar kan styra över

    Men fundera på vad som är personligt för er och försök få med det på något sätt. Vi hade tex GinTonic som fördrink eftersom vi båda älskar det, en tårta som såg ut som en spelplan eftersom vi är tokiga i brädspel, musik som vi älskade osv. Allt det gjorde ju att gästerna trivdes. Var inte rädda för att vara lite annorlunda! 
Svar på tråden ditt bästa fest tips!