• trolldocka

    Vad kostade er lokal?

    Vi kommer betala 2000 för själva lokalen, det är en gammal kyrka omgjord till samlingslokal med plats för 90 pers (men vi blir högst 45) 
    sedan kan man hyra ljudanläggning för 300 och få stället städat för 1200. 

    så totalt 3500 kr, då ingår poslin, alla olika sorters glas man kan tänka sig, och bestick. 
    Dukar och dekorationer tillkommer

    Jag är nöjd med detta, alkohol kommer vi fixa i tyskland och catering är kvar att beställa, men det är ett år kvar så det löser sig nog :)  
  • trolldocka
    Sanct skrev 2013-08-21 23:58:08 följande:
    Känner mig nästan lurad när jag läser vad alla betalar.

    Usch, får ångest. Vi har dubblat vår budget flera gånger om...
    till sanct, vad tråkigt att du känner så, det låter som om det kommer vara en väldigt lyxig lokal ni har hittat :). du får försöka se det på det sättet istället, och om det inte går så kanske du bör fundera på om du verkligen vill vara där du är nu? är det väldigt nära bröllopet eller kan ni boka någonannanstans? inget kul att gå omkring och ha ångest konstant över bröllopet och pengarna :/..

    jag valde mellan denna lokalen och ett väldigt lyxigt hotell, hotellet var otroligt fint och hela bröllopet skulle få en helt annan känsla ifall vi hade valt hotellet men kuvertavgiften skulle kosta ca 700 per person plus alkohol till normala barpriser.... vet ännu inte vad cateringen kommer kosta men bara att köpa två shots per person från hotellet skulle kosta ca 12 000!, så vill man ha alkohol rullandes under kvällen skulle det snabbt stiga, jag räknar med att spendera ca 7000 totalt för alkoholen nu istället genom att köpa allt från tyskland... 
Svar på tråden Vad kostade er lokal?