• Äldre 16 Aug 14:03
    9564 visningar
    18 svar
    18
    9564

    Hur berätta för familj att vi gift oss hemligt?

    Hejsan!


    Vi ska gifta oss hemligt med enbart barnen som vittnen och funderar på hur vi ska berätta för familjen att vi har gift oss (de har ingen aning om att vi planerar vigsel).


    Jag funderar på att skicka ett mms (är en stoooor familj så att ringa runt skulle ta typ två veckor! ) med en bild på oss två på dagen men vad kan man skriva som text till bilden? "Hälsningar från herr och fru XXX" är en tanke, men finns det fler roliga, gulliga, knasiga eller söta texter man kan skriva till!?!!


    Tack på förhand!


     


    /Schhhhh

  • Svar på tråden Hur berätta för familj att vi gift oss hemligt?
  • Äldre 16 Aug 21:01
    #2

    Åååh, super! Tack så hemskt mycket för tipset! Mer idéer! Mer!

  • Äldre 19 Aug 08:46
    #5

    Haha, ja, det kan kanske bli en del sura miner, men what the heck, det är vi som ska gifta oss och vi gör så som vi vill, inte som andra vill!

  • Äldre 19 Aug 13:19
    #7

    Tack för omtanken, men mitt bekymmer är inte ifall föräldrarna tar illa upp eller inte, de är vuxna människor som ansvarar för sina egna reaktioner och har, om jag får uttrycka mig krasst, ingenting med våra vigselplaner att göra.


    Jag vill ha hjälp med att formulera ett mms eftersom det blir det smidigaste sättet att meddela den glada nyheten utan att behöva ringa runt till alla, eftersom vi kommer att ha en fullspäckad dag! Sen när vi har tid kommer vi såklart ringa runt, men för att de inte ska få höra ryktesvägen eller på fejjan vill vi meddela dem personligen.

  • Äldre 20 Aug 08:30
    #10

    Jenny1986: Tack! Enkelt är kanske bäst?! Lycka till själva! <3


    Roosen2013: Självklart kommer de få ett kort också men sådant tar tid att framkalla, tror de uppskattar få ett mms så att min namnändring och eventuella fejjan inlägg från barnen inte överraskar dem..


     

Svar på tråden Hur berätta för familj att vi gift oss hemligt?