• Tokig
    Äldre 15 Aug 13:45
    69793 visningar
    8 svar
    8
    69793

    Vacker (låt)text om vänskap/kärlek

    Jag behöver tips på någon vacker text om sann vänskap. Helst svensk och helst något modernare (Håkan Hellström, Kent, etc).

    Min väninna ska gifta sig och jag ska såklart hålla tal. Jag skulle gärna vilja få in någon vacker låttext (eftersom hon är väldigt musikintresserad) i talet men jag hittar inga som är bra.

    Min väninna är min absolut bästa vän, jag räknar henne till familj.

    Eller om det inte finns någon låt, så kanske en vacker dikt eller liknande.

    Tacksam för alla tips.

  • Svar på tråden Vacker (låt)text om vänskap/kärlek
  • Alylly­ra
    Äldre 15 Aug 14:45
    #1

    Ok, kanske inte ett seriös förslag men...
    My Best Friend med Hello Saferide. Inte helt passande på ett bröllop kanske. Men ganska kul text!

    Jag lovar att återkomma när jag kommer på ett bättre och mer seriöst förslag  

  • Äldre 15 Aug 16:21
    #2

    Ett herrans underverk från Kristina från Duvemåla kanske? Bara refrängen då, resten är lite väl specifikt. http://www.helensjoholm.nu/helen2/html/ver2/discografi/album/kfd/ettherransunderverk.htm


     

  • Tokig
    Äldre 23 Aug 13:23
    #3

    Är det någon som har fler tips?

  • Äldre 23 Aug 13:43
    #4

    När min bästis gifte sig citerade jag Michael Wiehes " den jag kunde va" - det är vår låt. Idag skulle jag nog tagit den samt nått från Lisa Ekdahl " hon förtjänar hela himlen" i den del av talet som tillägnades hennes alldeles nya man, och " till Hiva" med Melissa Horn. Hoppas du hittar nått som passar och som passar er relation perfekt, det är nått särskilt att " gifta bort " sin allra bästa än!

  • Tokig
    Äldre 27 Aug 12:23
    #5
    Katarina skrev 2013-08-23 13:43:32 följande:
    När min bästis gifte sig citerade jag Michael Wiehes " den jag kunde va" - det är vår låt. Idag skulle jag nog tagit den samt nått från Lisa Ekdahl " hon förtjänar hela himlen" i den del av talet som tillägnades hennes alldeles nya man, och " till Hiva" med Melissa Horn. Hoppas du hittar nått som passar och som passar er relation perfekt, det är nått särskilt att " gifta bort " sin allra bästa än!
    TACK!!!
  • Äldre 27 Aug 15:34
    #6

    Sarah Dawn Finers Kärleksvisan finns ju på svenska och engelska! Den engelska versionen handlar om vänskap! Brukar du säga att du älskar henne som familj så borde den funka! :)

  • Äldre 27 Aug 15:38
    #7
  • Äldre 23 Feb 21:11
    #8

    Dålig som fan min mormor brukar sjunga den ????????????????????????????????????????????????????????????????????

Svar på tråden Vacker (låt)text om vänskap/kärlek