Inlägg från: marolo |Visa alla inlägg
  • marolo

    september 2014

    Hoppar in här jag med!
    20/9 gäller för oss, egentligen var det tänkt den 30 augusti men lokalen vi ville ha var inte ledig och jag kunde helt enkelt inte tänka mig en annan lokal, Kommit en bit i planeringen vintagebröllop blir det för vår del så håller på att köpa in udda porslin med guldkant, har köpt min vigselring, klännningen väntar jag på hoppas den kommer på posten snart! och inbjudningarna är beställda, vigslen kommer äga rum utanför lokalen i den fina parken som hör till (annars inomhus om det är dåligt väder), frisyr och makeup är förhoppnigsvis bokat, florist har jag ingen aning om, tårtan gör jag själv Glad, budgeten är på ca 40 000 men hoppas komma under det (vilken inte är troligt) maten blir troligtvis egen buffé är sugen på catering men man får helt enkelt inte lika mycket att välja mellan och jag är oerhört kräsen ;) vi har ca 45 gäster :)   

  • marolo
    Gummsan83 skrev 2013-10-08 10:04:57 följande:
    Hej Allesammans :) Vi gifter oss den 6 september nästa år,våra Save The Date kort är nu färdiga och ska läggas på lådan denna veckan :) Just nu skickas den till 75 st inbjudna .. oj blev många. Men vi kommer att fira min 30 års dag och min mans 40 årsdag som vi tyvärr inte fick möjlighet att göra i år eftersom han just nu genomgår en tuff cellgiftsbehandling. Ser så fram emot denna dagen, då har vi varit gifta i 10 år och våra barn börjar bli stora och cancern är borta (förhoppningsvis) och bara lycka.  Har pratat med prästen och vi får lov lägga upp vår "förnya löften" cermonin precis som vi vill, mycket lycka och en låt som kommer att vara med är - Kärleksvisan med Sara dawn Finder för den betyder så mycket för oss just nu..  Hoppas detta året går snabbt <3  
    välkommen och hoppas att lyckan fortsätter för er!
    skönt att ni kan kombinera många viktiga tillfällen i ett och romantiskt att ni vill förnya era löften :)
  • marolo
    sofiemagdalena skrev 2013-10-14 15:41:28 följande:
    Hoppar också in här! Ska gifta oss den 27/9 nere på Österlen! Har bokat kyrka och har hittat den perfekta lokalen nere i Kivik! Väntar nu bara på att de ska bekräfta bokningen! :) Lokalen är inbäddad i lövskog och jag är övertygad om att det kommer vara helt otroligt vackert med alla färger!Har börjat knåpa på inbjudningskorten och tänka på vilka färger som passar in på hösten och ha dem som temafärger.. för det vore dumt att inte ta vara på de otroliga färger som naturen bjuder på! :)Håller också på att tänka över inbjudningslistan... vi kommer nog landa på cirka 70 personer..men tycker att det är så otroligt svårt att skala bort tex kusiner som man träffar en gång om året och bjuda andra kusiner som man faktiskt umgås med oftare....usch.. jobbigt!Men gud som man längtar!:)  
    välkommen :)
    det blir nog ett riktigt fint höstbröllop!
    håller med i svårigheten om vika man sa bjuda, jag bjuder tillexempel min farmor för jag träffar henne men min farfar träffar jag aldrig ska jag bjuda honom då för jag bjudit farmor?
    (de är alltså skilda sedan jag kan minnas och har nya partners sedan säkert 25 år tillbaka) men hur kul är det att bjuda någon man inte trffat på typ 3 år?
  • marolo
    nouvou skrev 2013-10-15 16:29:34 följande:
    Hoppar in här jag med! Vi gifter oss den 6/9 i Umeå. Tanken är litet och intimt med de allra närmaste, alltså bara våra familjer och närmsta vänner, ingen släkt.. Min släkt kommer troligtvist gå i taket, men hur mycket jag än tycker om dom så ses vi aldrig förutom runt jul, och vår bröllopsdag vill vi fira med dom som står oss allra närmast. Vi kommer dock göra så att alla är välkomna till vigseln, men middagen blir bara de närmsta. Kan man göra så? Vi har en budget på 30000 och kommer troligtvis ha ca 25 gäster, varav 5 barn.
    välkommen :) vi försökte planera ett liknande med några gästen men det gick helt enkelt inte få ner antalet till mindre än 50, har både stor familj och vi har en gemensam stor umgängeskrets
  • marolo
    Fröken J skrev 2013-10-19 11:44:10 följande:
    Vi skulle väldigt gärna vilja ha en trubadur på bröllopsfesten, och ibland har man tur!
    Igår var vi inbjudna till en lokal Rosa Bandet-gala och fick kvällens trubadur till bordet (en mycket charmig kvinna).
    Det blev tal om vart hon brukar spela och vi kom in på ämnet bröllop, varpå min m2b lite försiktigt frågade hur mycket hon skulle vilja ha för att spela under cirka två timmar.

    Jag höll på att ramla av stolen av det låga priset, hon vill ha 500 kr + milersättning!
    Vi bokade inget då, eftersom hon ännu inte visste hur det ser ut med spelschema för hennes band nästa år, men hon var helt klart intresserad.
    Fördelen är ju att vi fick höra henne spela och sjunga under gårdagens middag, så vi vet vad vi får om vi bokar henne (och om hon vill spela).
    Så nu hoppas vi på att hon är ledig den 27 september nästa år =)
    vilken tur! tycker det är så himla mysigt med trubadurer :)
  • marolo
    snowstars skrev 2013-10-28 08:57:02 följande:
    Det är alltid bra med kontakter :) 

    Tänkte berätta vad som har hänt här i planeringen. Inte mycket egentligen, vi bor på så liten ort att inget behöver bokas förrän framåt våren. Men kikat har vi ju gjort :)

     Jag satt en hel förmiddag och räknade på vad den planerade maten skulle gå på. Landade på ca 5600 för förrätt, buffé och efterrätt till 52 personer. Känns bra eftersom jag hade skrivit 6000 i budgeten. Dock måste vi provlaga efterrätten då ingen av oss har smakat den :P 

    Jag har bestämt vem jag vill ha som tärna och vi har pratat om vilka som ska få vara toastpar. M2b ska bestämma om han vill ha en marskalk och i så fall vem han vill ha. Och så har jag suttit och gjort någon form av grovskiss för middagen med hålltider och så, bara för att få ett hum om vi har valt en lämplig vigseltid. Men det är svårt att veta! Inte för att vi behöver ha ett spikat schema redan nu, men det är ju skönt att se att man får middag på normal middagstid, liksom :)

    Och så har jag googlat inspiration på buketter, frisyrer och ringar :)  
    Kul! :)
    Själv har vi gjort en helmovänding, vi ska rymma på alla hjärtans dag , ha en borgelig vigsel med bara två-tre vittnen, och sedan åka utomlands istället...   
  • marolo
    Fröken J skrev 2013-11-14 21:19:14 följande:
    Tänkte uppdatera lite!
    Idag fick vi hem våra save the date/kombinerade julkort från Vistaprint. Beställde dem den 10/11 och de skulle inte komma förrens den 25/11, men så damp de ned i brevlådan idag =)  Vi valde matt papper och de blev finare än förväntat, helt klart värt de 239kr som det kostade för 30 st. Så nu är det bara att invänta en lämplig tid till att lägga dem på lådan =)


    jättefina :D
  • marolo

    ja verkligen hur fin som helst! vilken tur du har som får gifta dig i en så gammal och fin klenod :)

  • marolo
    Förälskade skrev 2013-12-02 23:21:01 följande:
    Det är ju mycket, men det vet la ni oxå om :) Funderar på att gå på kurs i vals med min m2b. Tror det hade vart mysigt för oss att göra det plus att det är en sak han lovat att göra om vi ngn gång skulle gifta oss. Han tycker inte om att dansa. Någon annan som funderat på det?
    Vad roligt endå, det kan vara avslappnande att dansa och slippa bröllopsplanering, bra för förhållandet, 
    Jag och min sambo bor i en stad där man dansar vals när man slutar gymnasiet, nordens största abituentbal så vi övade mellan feb-juni för att dansa, kolla gärna in klippet det är faktiskt väldigt coolt :) 
    ">

     :)
  • marolo
    eme skrev 2013-12-03 17:41:28 följande:
    Häftig bal! Är det något som fler skolor gör gemensamt eller bara 1? Tror min svägerska gick i Linköping nämligen, men har inte hört om detta innan. Måste fråga henne om det, blir förhör i jul ;)

     
    Hehe, Det är alla gymnasieskolor, det är ju en stor stad oxå så man måste dela upp det i tre-fyra baler, samma här ett riktigt kontrolfreak :) 
  • marolo
    Förälskade skrev 2013-12-03 23:20:40 följande:
    Marolo! Jag skulle ha dansat balen när jag tog studenten ifrån ljunkan! Vilken skola gick du på? Jag gick på valsträningarna i någon månad innan jag och min dåvarande gjorde slut! Hade klänning och allt,ångrar verkligen att jag inte gick med en vän som erbjöd sig, det är ju verkligen stort i lkpg.Jag är också ett kontrollfreak men känner att jag måste släppa det och jag litar på att min fars kärlek klarar det, hon har hållt i stora FN-evenemang och grejer, men det är läskigt (och skönt) att släppa det!
    Men då kan du i alla fall lita på att hon gör det bra, då skulle jag kunna släppa på saker och ting så man får njuta, använd den resursen tycker jag ;) är du från linköping? Jag gick på folkungaskolan :) 
  • marolo

    förälskade: Jag blir så sugen på att ha krona när jag ser din fina, dock tror jag inte att det skulle passa med min klänning då den är väldigt enkel, men ska i alla fall ha krans då tänkte jag, hoppas det passar med min klänning :) 



    (Ändrade lite på bilden för tror att den säkerligen är copywrightad egentligen, Men hittar ingen annan bild än denna på en krans, bilden kommer btw ifrån den absolut bästa bröllopsfotografen någonsin, http://jonaspeterson.com/ en svensk fotograf bosatt i Australien, Om jag hade alla pengar i värden skulle jag boka honom, fantastiska bilder! )
     
  • marolo

    Dehär är typ 4 klänningen jag beställer så hoppas verkligen att den kommer passa och bli bra :) Har ju ett par vingar tatuerade på ryggen så det är fint att de kommer synas :)



     
  • marolo
    Förälskade skrev 2013-12-20 09:27:35 följande:
    Hur går det för er nu? Här är allt på sparlåga, det är ju jul och allt nu :) Idag ska jag äntligen lägga Save the date korten på lådan, sen så ska jag köpa biljetter till Bröllopsmässan i februari. Ngn mer som ska gå på det?
    vi flyttade ju vår vigsel till alla Hjärta dag (hänger kvar här för tråden är rolig och man kan ju fotfarande utbyta tipsFlört) så bröllopsmässan blir lite sent, Men här har det i alla fall hänt litegrann, jag har köpt klänningnen som finns bild på innan, bokat vigselförättare, fotograf och haft möte ska ha provfotografering i januari det ska bli spännande, hoppas bara att det kommer komma lite snö så bilderna blir fina..och resan är bokad! Vi rymmer dagen efter till dominikanska republiken så det ska bli riktigt härligt :)
  • marolo
    Linku87 skrev 2014-01-06 19:14:44 följande:

    Hoppar in här jag med om det är ok? :)


    Känner att jag ligger väldigt efter med planeringen och jag är otroligt stressad!


    Planerar ett bröllop i september, ska åka och kolla på en lokal i veckan men hoppas på att hitta en billigare då den vi ska kolla på är väldigt dyr.


    Kommer att beställa catering och hoppas på att cateringfirman har personal som man kan anlita för servering (en vän till mig anlitade dem på deras bröllop, och då kunde man det, så hoppas)


    Hoppas på att jag kan få tag på kyrka och lokal till första helgen i september, men vi får se. Som sagt, stressad och blir ännu mer stressad när jag ser hur långt ni andra kommit i planeringen..


    Planerar detta samtidigt som jag pluggar, plus att vi väntar barn i mars så det är mycket nu.. :)


    du hinner det är lång tid kvar! :)
  • marolo
    Linku87 skrev 2014-01-07 20:33:17 följande:

    Tack! Jag hoppas det! Bara man får bokat lokal och kyrka så känner jag att jag kan bli lite lugn.. :)


    Då kan man bara börja lite smått med allt annat som boka catering och prata med min ingifta faster (hon ska sy min klänning) och så. Åh, jag längtar så ! :) Men har ju som sagt en del att se fram emot innan :)


    Kommer bli tufft att gå ner gravidkilona innan september, men skam den som ger sig ;) Hehe


     


    Hur långt har du/ni kommit med planeringen? 


    vi skulle egentligen gift oss i september men kände att ett stort bröllop inte var för oss så vi rymmer iväg till domikanska republiken i februari! så allting är i princip klart för oss lite småfix, vi har bokat vigselförättare kommer ha med 4 vänner som vi medelat och bokat bord på resturang, som vi tänkte bjuda vännerna på, kläder/skor/blommor/hår är klart, nu velar jag bara ifall jag ska beställa tid för smink eller inte :)
  • marolo
    Förälskade skrev 2014-01-20 19:13:54 följande:



    Här är min klänning :)
    Jättefin och till vilket pris! :) förstår att du köpte den på direkten :)
  • marolo
    Förälskade skrev 2014-01-21 21:04:06 följande:
    Ja, nu ångrar jag mig nästan...ville ha mer klänning och spets. Men vet att när jag har på. Mig den så är jag förälskad. Problemet är att jag föll dör en la sposa klänning innan som jag inte kan få tag på igen till det priset. Jag vet att det kommer bli perfekt med kronan, slöja och smycken.
    jag tycker det är lagom, annnars blir det nästan lite väl mycket spets, men nu bryts den av på ett fint sätt :)
Svar på tråden september 2014