• jools
    Äldre 21 Nov 11:01
    6408 visningar
    33 svar
    33
    6408

    Vinterbrudar!

    Dicksonska palatset är det stället som används för borgerliga vigslar istället för rådhuset nu när de bygger om det.
    Det ligger vid Heden!

    Gällande kläder så är jag också sjukt frusen och även om vi är inne mycket så ska vi avar  stora lokaler som jag tror kommer vara ganska kalla. Jag tänker eventuellt ha typ något som värmer om rumpan, cykelbyxer eller något :)

    Jag syr min klänning själv och tänker använda ett foder som värmer mer än sådant man brukar använda :)

  • jools
    Äldre 23 Nov 18:04
    #15
    2015 skrev 2013-11-22 23:11:02 följande:
    Jools vad duktig du är som syr din klänning själv!Solig
    Tack :)

    Jag utbildade mig till sömmerska på gymnasiet och sydde mycket brudklänningar efter det. Nu har jag inte jobbat med det på 6 år el så och senaste brudklänningen var 4 år sedan jag sydde. Så det blir spännande, jag känner mig lite ringrostig Skäms
  • jools
    Äldre 25 Nov 18:39
    #20
    2015 skrev 2013-11-25 18:17:00 följande:
    Det går åt skogen för oss i alla fall. Tungan ute Hur går det själv?Glad
    What, vad går åt skogen?!

    Vi bokade just bröllopsresan! Den blir inte förrän i april, men det gör inget, känner inget behov av att göra allt på en gång!

    Nu väntar jag på att tyget till min klänning ska komma och att vigselförättaren ska svara på vårt mejl!
  • jools
    Äldre 28 Nov 11:06
    #30
    MH2014 skrev 2013-11-26 07:05:16 följande:
    Jools - vart ska ni åka? :)
    Äh, resan gick åt skogen!
    Vi bokade en resa till New York, betalningen gick igenom och allt såg bra ut. Så dagen efter ringer de från resebyrån och säger att resan inte finns. det var "för många" som var inne i bokningssystemt samtidigt. Jag tycker det låter så konstigt, en måndagkväll innan lön och för många bokar?!
    Vi fick helt sonika tillbaka våra pengar och blev erbjudna att boka en resa då vi skulle vara borta en dag längre och betala  drygt 2000 mer.
    Jag blev sjukt sur och ville ta reda på mer och om de kan göra så, men vad det gäller att köpa resor verkar allt vara möjligt och jag har varken ork eller tid att bråka.

    Vi hade tänkt ligga lågt med resa innan vi spontanbokade denna NYresa, men nu känns det jättetråkigt. Nu vill jag resa. Men det finns inga resor med bra rutt och schysst pris dessvärre. Men det är ju länge kvar, får väl bara hålla koll på priser.
Svar på tråden Vinterbrudar!