• amerika

Vad är det värsta du kan tänka dig.....

.... som kan hända på eller inför din bröllopsdag?

Och om du redan är gift: vad var det värsta du tänkte innan och vad blev det värsta som faktiskt inträffade? 

Nästan alla brudar som skriver efter bröllopet har sagt att det de tyckte var så viktigt innan, var plötsligt inte viktigt på själva dagen. Så kom igen nu, vad är era största och hemskaste mardrömmar och nojjor??!!

Jag tänker mig allt från äcklig tårta till fel färg på blommorna, från att mannen svimmade i kyrkan till att bruden spydde på dansgolvet.... Och allt däremellan! 

• Svar på tråden Vad är det värsta du kan tänka dig.....
  • Eleya

Allra värst om mormor blir riktigt dålig (Min morfar gick hastigt bort förra året 1 ½ vecka innan kusinens bröllop och vi fick ha en begravning i min utländska hemstad 2 dagar innan bröllopet).

Nästa är ifall någon av oss blir dålig, influensa, migrän, magsjuka mm. En förkylning kan man ändå delvis leva med, men inte feber.

..om vi skulle glömma ringarna helt.

Ifall lokalägaren och hans fru blir sjuka, båda fixar maten och dukningen.
    - " - fotografen blir sjuk, men jag tror han har en kollega.

Efter det ifall någon beter sig illa, men sannolikheten är ganska liten.

..om någon av barnen gör sig illa på båten eller trillar i vattnet.

Jag tror inte att jag nojar över hår, smink, smycken och klänningen..sålänge vi vigs så rä jag nöjd.

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • annapia

Jag var helt inne på att bara njuta hela dagen och vara riktigt närvarande med alla sinnen. Jag fixade allt på distans då vi vigde oss utomlands och min nojja bestod av att allt inte skulle klaffa.
    Att restaurangen skulle vara så romanrisk jag hade föreställt mig etc.
    Jag kontaktade både präst, hårstylist och fotograf innan och stämde av att vi hade förstått varandra men jag kunde inte vara tjatig och höra av mig flera gånger med risk att verka vara en heltokig nojjig tanta. Det började när min första hårstylist fick förhinder och jag i all hast fick hitta en ny några veckor innan.
    Tänk om prästen är sjuk? Eller om hårstylisten inte kommer? Att fotografen ramlar och bryter benet?
    Hårstylisten kom faktiskt 20 min för sent till vårt hotell (vilket tydligen är vedertaget i Spanien enl henne. ha, ha) men det var inte bra för mina nerver. Jisses så stressad jag hann bli.
    Sedan klaffade allt och när vi väl var på plats i svenska kyrkan och fotografen hade kommit så var all nojja som bortblåst och vi hade en underbar kväll.

• amerika
    Pippilångstump skrev 2013-08-12 13:20:07 följande:
    Att ha ett munsår så man inte får pussas, som gör ont och ser sådär riktigt riktigt fult ut så man inte ens vill hänga upp bilderna på väggen. 
    Den har jag reflekterat över! Min bror fick ett sånt där riktigt smärtsamt, fult och "äckligt" herpesmunsår dagarna innan sitt eget bröllop (stress, förstås). Det syns på fotona men konstigt nog är det inget man tänker på! Men ont hade han, stackarn.

Jag kan oxå få såna där otäckingar som blossar upp. Munsårsplåster heter räddningen då!! Kan man pussas hur mycket man vill! hihi Kyss
  • Modify

Jag brukar kunna hålla huvudet kallt och trolla med knäna, så rent praktiskt strul är jag inte rädd för. Min fasa är att typ INGEN kommer. Eller att jag får kräksjuka.

• Carina10

Att hon som ska sminka mig och göra vid håret inte kommer....
    Kan sminka mig själv men håret då??? Förvånad

Eller att man insjuknar i kräksjukan...jag har tagit semester hela veckan för att undvika sådant (jobbar inom vården ju)...Skrattande

• SandraElisabet
    amerika skrev 2013-08-12 16:40:11 följande:
    Den har jag reflekterat över! Min bror fick ett sånt där riktigt smärtsamt, fult och "äckligt" herpesmunsår dagarna innan sitt eget bröllop (stress, förstås). Det syns på fotona men konstigt nog är det inget man tänker på! Men ont hade han, stackarn.

Jag kan oxå få såna där otäckingar som blossar upp. Munsårsplåster heter räddningen då!! Kan man pussas hur mycket man vill! hihi Kyss
    Om man ofta får sådanna otäckingar kan man få medicin som lindrar. Kan tas vid minsta lilla känmning. Jag har sådanna utifall att ett munsår skulle börja känmnas av. En annan bra grej är att använda anti eller liknande salva på det område där man brukar få munsår i preventivt syfte. kanske inte bästa lösningen, men just innan ens bröllop så kanske det kan ursäktas med lite "utanför-lådan-tänk"?? Flört
  • Lavelii

- Att ringarna glöms bort i all stress

- Att håret faller

- Att en del personer (som vi "måste" bjuda) ställer till det (största oron detta!) och mer eller mindre omedvetet gör/säger saker som kommer testa mitt tålamod...

- Får väldigt sällan munsår, men så klart ska det väl komma då... (har dock antivirus tabletter som jag kommer knapra i förebyggande syfte!)

- Att jag inte kommer kunna sova dagarna innan och därmed inte är världens trevligaste person (iaf mot de närmsta under förberedelserna på morgonen... har redan på förhand bett om ursäkt för detta och jag gifter mig inte förrän om 2,5 månad!) plus att det kommer synas i hela ansiktet (finnar) om jag inte får bra sömn.

- Att jag vaknar upp på morgonen och känner mig alldeles svullen...ni vet så som man bara kan känna ibland!

- Att det ösregnar och blåser! (näststörsta oron!) Spelar ingen roll när vi är i kyrkan och lokalen men för fotograferingen och för alla 350 gäster som kommer ränna fram och tillbaka. Regn kan verkligen få en att tappa humör. Och speciellt en dag då man som brud lagt x antal tusenlappar på klänning, hår, smink men även som gäst som gjort detsamma. Paraply!

• Pippilångstump
    amerika skrev 2013-08-12 16:40:11 följande:

Jag tror inte man tänker så mycket om någon annan haft det på bilderna, men om JAG hade haft det liksom. Min man hade jag varit mer accepterande emot :fniss:. Jag har aldrig testat det men jag får antingen i mingipan eller på själva läppen och tror inte kan man sätta det på något av ställerna.
  • amerika
    Pippilångstump skrev 2013-08-13 12:09:39 följande:
    Jag har aldrig testat det men jag får antingen i mingipan eller på själva läppen och tror inte kan man sätta det på något av ställerna.
    Mungipan är kanske svårt men mitt på läppen funkar bra!! Man behöver dock byta ibland, när man har ätit t ex, annars kommer det fladdra en liten genomskinlig flik på läppen.... Det bästa av allt är att det inte gör ont så man kan både pussas, skratta och äta utan problem Tungan ute 
Svar på tråden Vad är det värsta du kan tänka dig.....