• Äldre 8 Aug 20:57
    3566 visningar
    7 svar
    7
    3566

    Inbjudningskort, egengjorda.

    Nu är det mindre än 10 månader kvar till vårt bröllop och jag skulle gärna vilja få i väg inbjudningskorten i början på januari så tänkte att det är dags att börja med dem. Vill gärna göra dem själv då jag själv tycker det är roliga att få något som någon gjort själv. Har gjort några förslag/utkast på några ideeér jag har och tänkte kolla om ni ville hjälpa mig lite, vilket är "bäst" hittils? 

    Vårt färgtema kommer att var blått och gärna både ljus och mörkblått. Kom gärna med andra ideeér eller förslag om ni har några.



     
  • Svar på tråden Inbjudningskort, egengjorda.
  • Äldre 8 Aug 21:13
    #1

    längst ner till höger gillade jag bäst


  • Anki02
    Äldre 10 Aug 23:35
    #2

    Håller med Äriqa!

  • Maggie
    Äldre 11 Aug 03:49
    #3

    Jag med, men jag skulle nog sätta lite spets på :)

  • Äldre 11 Aug 10:08
    #4

    Jag gillar själva tanken/iden du har på de två som är vita(beige) Framförallt den längst ner till höger.
    Men du kan mycket väl använda blått papper. Däremot tycker jag att ett rött hjärta på det blåa försvinner lite. Bättre att köra guldigt hjärta i så fall.
    Sen hade jag inte satt spets på som någon föreslog. MEN smaken är ju olika.

  • Äldre 11 Aug 12:20
    #5

    Tack så mycket för era åsikter, betyder mycket! Jag och min kära har också den nere till göer som favorit men med blått papper tror v kan kanske som du sa Stoxoz med guld hjärta. 

    Måste bara komma på hur vi ska göra med texten inne i korten ses också. Vill gärna göra det ganska enkelt och kunna skriva ut det på en "vanlig" skrivare, vitt papper, blått pappet? Ska ändå kännas lite lyxigt. Vad tror ni? 

  • Äldre 13 Aug 18:52
    #6

    Vi hade mörkblått kort, men själva texten skrev vi ut på ett ljust beige papper som vi klistrade innuti. För det är svårt att få till en synlig text på blått papper. I alla fall om man har mörkare blå färg.

  • Äldre 14 Aug 12:22
    #7
    Stoxoz skrev 2013-08-13 18:52:09 följande:
    Vi hade mörkblått kort, men själva texten skrev vi ut på ett ljust beige papper som vi klistrade innuti. För det är svårt att få till en synlig text på blått papper. I alla fall om man har mörkare blå färg.
    Så skulla jag oxå ha gjort.. Eventuellt skaffat en pappers stans som "klipper" kanterna i något fint mönster Glad
Svar på tråden Inbjudningskort, egengjorda.