• Webbredaktör Annelie

    Vilken färg föredrar du på ringar?

    Smaken är ju som bekant som baken, men vilken färgnyans fördrar du på vigsel/förlovningsringar?

    Kanske har du olika material/färg i dina ringar - eller har du ångrat ditt val av färg och kanske bytt?

    Berätta och diskutera med andra!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken färg föredrar du på ringar?
  • karamell

    Jag också, men det verkar inte vara så poppis nuförtiden! Jag kör enbart på det =) tycker vitt guld är snyggt också, men inte lika

  • afturelding

    Jag tycker att vitt guld, eller grå metaller på det stora hela, passar bäst till färgade stenar. Så mitt val var enkelt, eftersom att jag inte tycker om diamanter.

  • Sjörå

    Svarade vitt guld för det anser passar jag bäst i. Dock kommer jag att ha en ring bestående av tre delar. Rött-vitt-rosé.

  • mycketsaft

    Jag passar inte så bra i rött/gult guld så jag valde vitt, hade jag däremot passat i det hade jag nog hellre valt rött.

  • Ekorren

    Jag gillar båda! Tycker det är snyggt att kombinera. Jag har förlovningsring i vitt guld och kommer att ha vigselring i gult guld.

  • amerika

    Jag passar bättre i rött guld och hade det i både förlovnings- och vigselring förra gången. Men förutom de rödguldsmyckena bär jag i princip aldrig rött guld och jag tycker inte det är snyggt att blanda, tycker det är skitfult helt enkelt, så jag har egentligen aldrig tyckt att mina rödguldsringar har passat ihop med mina övriga smycken. Jag hade faktiskt en ganska långtgående plan att vi skulle byta ut våra vigselringar mot vitguld men vi skilde oss istället Flört

    Så nu har vi förlovningsringar i titan och jag kommer att ha vigselring i vitguld eller palladium.  

  • Augusti13

    Älskar rött/gult guld! Tycker även det känns mer klassiskt än vitt, även fast vitt också är fint så klart :)

  • kouki

    Föredrar lätt silver/vitt guld/platina, passar min egen hudton mycket bättre. Kan bara bära guld och se bra ut med en solbränna, tyvärr.

  • Miss M

    Jag valde rött/gult guld. Jag tycker också att det känns lite mer klassiskt och traditionellt. Dock har jag ett smalt band av vitt guld på min förlovningsring, där ville jag gärna blanda, för att göra det lite "roligare". 

  • FruW

    Jag tycker att det är fint att blanda! Jag har förlovningsringen i gult guld och vigselringen i silver, men båda kan vara snyggt var för sig också beroende på ringens design. Har dock lite svårt för att ha guldsmycken i övrigt, tycker silverfärgen är snyggast, så därför kändes det bra att ha båda färgerna i mina ringar för att kunna matcha med allt Glad

  • Smaulan89

    Jag har rött guld och gult guld på min förlovningsring och vigselring. Övriga smycken har jag helst silver eller titan/kirurgiskt stål, men just förlovnings-och vigselring tycker jag ska vara rött/gult guld. Självklart gör man som man vill =)

  • kj79

    Svår fråga. Älskar min förlovningsring i silver men vi köpte en vigselring i rött guld. Kände att jag ändå ville ha "riktigt" guld  i vigselringen som jag tycker rött är. :P Även om silver kanske passat bättre. Men vitt guld tycker jag inte är lika snyggt som silver. Så jag vet inte vad jag föredrar men svarar nog rött ändå. :)

  • Lija

    Jag tycker mest om vitt vanligtvis. Men på vigselring har jag alltid velat ha rött. Fick min vigselring idag & är så himla nöjd. Sen kan man ju ändå bära vitt i övriga smycken. 

  • kinchy

    Jag valde platina och det har jag inte angrat en sekund. Har alltid tyckt att silvriga material ar snyggare MEN det beror nog mycket pa att jag inte passar sa bra i guldtoner. Jag kan ju se nagon annan ha pa sig guld och tycka det ar jattesnyggt men veta att pa mig passar det inte riktigt.

  • filibustern

    jag gillar grå/vita ringar. nog för att jag gillar alla olika färger. meen är ju partisk då jag har en titanring :P

Svar på tråden Vilken färg föredrar du på ringar?