Det verkar inte vara meningen att vi ska gifta oss..
Allt som kan gå fel verkar gå fel. Vi gifter oss om mindre än en vecka och häromdagen fick jag veta att klänningen är trasig och att jag får den dagen före bröllopet.. Idag åkte vi runt med värdparet till kyrka och festlokal. Och jag fick en chock!
Vi visste att kyrkan skulle målas i sommar men trodde att den skulle vara klar till vårt bröllop eftersom pastoratet inte meddelat oss annat. Vårt bröllop är det enda som är inbokat i kyrkan på hela sommaren just för att de skulle jobba på..
Nu kom vi dit och de har skrapat hela träkyrkan, spraymålat alla svarta detaljer som tak och trälister så det sprutat även på det som ska vara vitt.. Hela stenfoten är täckt med skyddsplast och allt ser helt förjävligt ut! Pga alla dessa svarta sprutfläckar ser det ut som om kyrkan brunnit och korset över kyrkporten var hälften svart, hälften vitt.. Det finns inte en chans att de blir färdiga i veckan och det finns inte en enda sida där det går att fota...
I morgon får jag ringa runt och hoppas på att vi får låna en kyrka i grannpastoratet, annars vet jag inte vad jag gör...
Paniken sprider sig i kroppen.