• Grodprinsens brud

Det verkar inte vara meningen att vi ska gifta oss..

Allt som kan gå fel verkar gå fel. Vi gifter oss om mindre än en vecka och häromdagen fick jag veta att klänningen är trasig och att jag får den dagen före bröllopet.. Idag åkte vi runt med värdparet till kyrka och festlokal. Och jag fick en chock!

Vi visste att kyrkan skulle målas i sommar men trodde att den skulle vara klar till vårt bröllop eftersom pastoratet inte meddelat oss annat. Vårt bröllop är det enda som är inbokat i kyrkan på hela sommaren just för att de skulle jobba på..

Nu kom vi dit och de har skrapat hela träkyrkan, spraymålat alla svarta detaljer som tak och trälister så det sprutat även på det som ska vara vitt.. Hela stenfoten är täckt med skyddsplast och allt ser helt förjävligt ut! Pga alla dessa svarta sprutfläckar ser det ut som om kyrkan brunnit och korset över kyrkporten var hälften svart, hälften vitt.. Det finns inte en chans att de blir färdiga i veckan och det finns inte en enda sida där det går att fota...

I morgon får jag ringa runt och hoppas på att vi får låna en kyrka i grannpastoratet, annars vet jag inte vad jag gör... 

Paniken sprider sig i kroppen. 

• Svar på tråden Det verkar inte vara meningen att vi ska gifta oss..
  • filibustern

usch så otrevligt! ja jag förstår att du får lite panik! hoppas det löser sig för er!

• filibustern
    Grodprinsens brud skrev 2013-08-04 15:22:08 följande:
    Jag målar upp bilder av allt annat som kan hända nu.. ingenting förvånar längre...
    tja.. lite optimist som jag är.. jag skulle tänak mig att det inte KAN bli värre med tanke på kyrkans skick.. 
  • stormhelen

Usch va jobbigt och riktigt dåligt att de inte sagt något till er.

Hoppas att det löser sig och att ni får vara i någon annan kyrka eller hur det nu blir.

• ModighWestlund

Jag tänker.. Finns det någon möjlighet att hålla vigseln utomhus, i närheten av festlokal eller kyrkan.. Om det finns en vacker plats eller så, och vädret håller i sig..

• Grodprinsens brud

Jag funderade på om man kunde hålla vigseln i restaurangens trädgård men då går vi ju miste om den fina bil-åkningen =) 

Jag har mailat pastoratet intill som har minst tre kyrkor "åt rätt håll" och ska ringa dem i morgon om de inte hinner svara först... På något sätt löser det sig men det blir så knäppt att behöva tänka om från vår fina träkyrka till en i sten och puts som jag inte gillar.. . 

Som tur är så har vi "bara" 55 gäster så det borde gå lätt att meddella alla om ändringen med blogg, facebook och glada mödrar men ändå...  

• Alyllyra

Sorry, men jag tror jag missade något här... Målas kyrkan om både inuti och utanpå? Eller är det bara utvändigt?
    Och spelar det verkligen så himla stor roll? Bilderna kan ni väl ta nån annanstans, naturen är ju som vackrast precis nu, så det borde väl gå att hitta en plats där ni kan få fina bilder; under ett träd, på en äng, i en park... Och vem kommer att titta på hur kyrkan ser ut under vigseln, då ser man ju ändå bara er två.

Tycker i så fall att klänningen verkar vara ett värre problem, se till att de verkligen vet att du måste ha den på fredag! Så att inte de gör nått tankefel och tror att det är nästa helg eller nått...

• kj79

Har lite samma tankar om den ovanför mig. Om den inte renoveras eller målas inuti är det ju inte hela världen kan jag tycka. Förstår dock om du känner lite panik och hoppas verkligen det ordnar sig för er! Däremot kan ni ju ta foton inuti kyrkan och sedan på någon annan plats, utomhus, eller där ni tänker hålla till senare.

• Smaulan89

Usch vad tråkigt =(Vi fick också lite problem i sista stund som löste sig snabbt som tur var. Jag ringde och dubbelkollade lokalen vi skulle ha festen i och då hade tanten som man bokade hos lyckats avboka den. Som tur var, så hade ingen annan bokat just den dagen, så det var bara att boka lokalen igen. Sen stod det fel i tidningen att det skulle vara antikloppis i bygdegården som vi skulle ha festen i. Den skulle vara i en annan bygdegård och även detta löste sig, men man hann ju bli ganska svett innan allt blev fixat. Hoppas det löser sig för er.

Svar på tråden Det verkar inte vara meningen att vi ska gifta oss..