• Äldre 4 Aug 08:48
    2422 visningar
    7 svar
    7
    2422

    Brunch och paketöppning dagen efter

    Är det nån som har haft brunch och paketöppning dagen efter?


    Min tanke är att ha brunch vid ca 11 med paketöppning och sedan ha en aktivitet/tävling släkterna imellan.


    Vet inte riktigt va det ska vara för tävling.


    Kompisar oc bekanta har haft fotbollsmatch släkterna imellan på sina bröllop. Men fotboll är inte riktigt vår grej. Funderar istället på att ha en 5-kamp eller liknande. yxkastning, luftgevärsskytte m.m.


  • Svar på tråden Brunch och paketöppning dagen efter
  • Äldre 4 Aug 10:18
    #1

    Vi hade brunch kl12 dagen efter. Vi hade brucnhen på samma restaurang där vi hade festen. Men brunchen fick var och en betala för själva.
    Det var kul/mysigt att få träffa alla igen och hinna prata lite mer. Framförallt fick man chans att prata med dem som åkt en bit och som man inte träffar så ofta.
    Vi hade inga lekar och vi öppnade faktiskt inte paketen heller. Det gjorde vi på kvällen hemma i lugn och ro.  

  • Tessa
    Äldre 4 Aug 12:27
    #2

    Vi har funderat på att ha brunch dagen efter då vi också har några långväga gäster som vi gärna skulle vilja umgås lite mer med. Men då tänker jag likadant som ovanstående att brunchen betalas av gästerna själva.

    Att ha paketöppning samtidigt är en bra idé om det finns intresse hos era gäster att se vad ni fått. Risken är alltid att det blir lite smått långtråkigt. Du skulle också kunna bara öppna paketen för de som är på brunchen, det brukar vara roligt - att se minen på den man gett en gåva till när de öppnar paketet.
    Allt beror ju på om ni har jättemånga gäster och får jättemycket paket, och i slutändan vad ni själva tycker passar!

    Kom ihåg att välja aktiviteter som alla kan vara med på, och håll det enkelt är mitt tips! Femkamp tycker de flesta är kul, och där kan du googla på idéer, finns en uppsjö av tips på nätet. 

  • Äldre 4 Aug 13:54
    #3

    Kommer alla kunna vara med dagen efter? Om man inte hade stannat över hade jag varit besviken om jag inte kunnat vara med. Eller har ni hyrt boende åt alla?

  • Äldre 4 Aug 14:00
    #4

    Vi har inga gäster som åker mer än 5 mil. Och det kommer vara alkoholfritt bröllop. (eller kanske nåt glas rött till middagen men inte mer)


    Js Fästmö skrev 2013-08-04 13:54:03 följande:
    Kommer alla kunna vara med dagen efter? Om man inte hade stannat över hade jag varit besviken om jag inte kunnat vara med. Eller har ni hyrt boende åt alla?
  • Äldre 4 Aug 20:13
    #5

    Okej. :) Skriver ni inbjudan att de kan komma dagen efter också?

  • Äldre 4 Aug 21:02
    #6

    Ja. tanken är att i inbjudan även bjuda in till lunch och Släkt-kamp...


  • Äldre 4 Aug 22:33
    #7

    Min sambos syster hade paketöppning och brunch dagen efter... och nej, de va ingen hitt måste jag säga. Det va supertrevligt på alla vis men vi som varit toatsmadame osv va helt slut och hade hellre legat hemma och slöat hela dagen. De va dock nöjda!

Svar på tråden Brunch och paketöppning dagen efter