• Marione

Smala fingrar...

Jag har fått en alldeles underbar stor enstensring av min sambo som förlovningsring som jag bara älskar. Problemet eller vad jag ska kalla det är att jag har väldigt smala fingrar. Ringen jag har är strl 16 (och då är jag höggravid i v 36), och det krävs för att jag ska kunna få den över leden på fingret. MEN...där ringen ska sitta skulle jag nog egentligen behöva gå ner till 14,5 egentligen, men då får jag inte av mig den (eller på). Hur har ni andra löst problemet med att ringen hela tiden snurrar runt på fingret. Jag måste ha ngn sorts lösning tills dess att en vigselring ska beställas....

• Svar på tråden Smala fingrar...
  • sommaren13

Jag har lite samma problem, jag har lite större knoge men är jättesmal där ringen sitter, min ring är 15,3 tror jag och den snurrar, men när jag har båda ringarna på mig så snurrar dom inte lika mycket faktiskt. Bästa är väl att fråga i butiken vad dom har för tips...

• CharliesChoice

Jag har väldigt varierande fingrar, och dessutom med stor led. Vi har löst det så fiffigt att jag har tre ringar, när jag blir för varm/på natten har jag bara en och när det är kallt/normalt har jag alla tre. Även fast alla är i samma strl, 16, så är det otrolig skillnad på att ha en eller fre, då tre verkar trycka upp fettet under varandra på något sätt så de sitter på plats. (Vad trevligt det låter, eller hur? ) Jag hade också behövt mindre men var tvungen ha 16 för att komma över knölen, men min solitär snurrar ALDRIG!

• annapia

Hos en guldsmed kan du beställa öppningsbara ringar om det är stor skillnad på knoge och finger. På så sätt får du ringen att sitta tajtare på plats. En duktig guldsmed gör förslag så att öppningen inte syns.

• Marione

Fungerar det med öppningsbara ringar? Har fått för mig att de blir vekare o lättare går sönder, annars vore det ju perfekt. Att låsa fast ringarna i varandra kommer inte att fungera eftersom båda ringarna är stora solitärer som inte kommer att kunna användas tillsammans.  

Svar på tråden Smala fingrar...