• Slilja

Erfarenhet Landybridal

Hej! Jag har kollat runt på många sidor med "kinaklänningar" för inspiration. Har nu hittat min drömklänning på Landybridal, någon som har erfarenhet av dem? Hittade bara äldre trådar med många sidor så tänkte jag startar en ny!

• Svar på tråden Erfarenhet Landybridal
  • PimPim83

Jag har köpt två klänningar från Landybridal och är väldigt nöjd. Bra service, lätta att ha att göra med och fina klänningar. Dock är de bland de dyrare kinaklänningsföretagen och har lite längre leveranstid än andra företag.

Jag beställde en i januari och en i april (tror jag att det var) nu i år. Jag hade dock räknat med att få ta klänningarna till sömmerska för att de ska passa helt perfekt, vilket jag även fick göra).

En av klänningarna fanns i deras sortiment och en sydde de upp från en bild jag mejlade till dem. Jag måttbeställde inte utan beställde färdiga storlekar.

Undrar du något särskilt?

• Slilja

Tack! Ja jag har sett att de är lite dyrare men ändå billiga om man jämför med butik i Sverige?! Undrade mest om de var användbara, lite justeringar får man kanske räkna med. Kommer måttbeställa i så fall för passar nog inte i någon storlek. Ska prova lite klänningar i butik o se om jag hittar nått liknande annars blir det nog beställning, det är The Dress:)

• sciennah

Hej

Jag har måttbeställt två klänningar från dem och båda var över förväntan. Riktigt välsytt och de var väldigt tillmötesgående när jag hade önskningar som korsettsnörning och ett visst utseende på broderier.

Min klänning innan de skickade den:

• Slilja

Tack så mycket! Känns tryggare när man hör att det gått bra för andra, är ju ändå en chansning:)

• Fixelady

Jag är supernöjd med min klänning som jag beställde från Landy! Väldigt välsydd och satt som en smäck. 

Det är klart att det är en chansning, och jag var supernervös innan den kom, men den var helt klart över förväntan! 

• Slilja

Tack! Det var två saker jag inte kunde hitta på deras sida: 1. Anger man måtten i inches eller cm? 2. Om man vill göra ändringar på klänningen, skickar man ett separat mail till dem eller kan man skriva det i beställningen?

Svar på tråden Erfarenhet Landybridal