• izredam

Korta brudklänningar

Nu är det såhär att efter flera uppskjutna bröllop (det är svårt att få ihop ekonomi och grejer som student när man vill göra ALLT, helst NU på en gång..) så har vi bestämt oss för ett litet bröllop med bara närmaste familjen (20 pers). Det blir enklare mat, sånt alla faktiskt äter, och jag vill ha en klänning som passar sammanhanget.

Jag passar inte i långa klänningar, hur gärna jag än skulle vilja, så en knälång klänning vill jag ha. Den får inte vara allt för dyr heller, har en budget på max 3000kr. Tips och förslag? Det behöver inte nödvändigtvis vara en riktig brudklänning, en fin, vit, knälång klänning bara.

Tips och förslag?

• Svar på tråden Korta brudklänningar
  • Aniara4
    izredam skrev 2013-07-31 21:30:45 följande:
    Men rean hos lilly - visst är det returrätt även på reagrejer? Tänker att distansavtalslagen måste gälla rean också? (Har aldrig reflekterat över det tidigare :P)
    Ja. Jag har köpt och skickat tillbaka reaklänning. Dock var returfrakten till Danmark rätt saftig, runt 300:- har jag för mig.
  • izredam

Då är det alltså bättre att försöka sälja den i andra hand i så fall (då klänningen jag tittade på kostade ca 600kr) - går troligtvis närmare +- 0 i så fall :P

Vi ska bara bestämma datum, sen köper jag en klänning. Wiiiie :D

• Chicita

Jag föredrar den första.
    Den andra kändes lite som ett vanligt linne (alltså inte för att det är fult, men det kändes lite mer vardag för mig) 

• izredam

Första är min favorit också, är rädd att min rumpa kommer se gigantisk ut bara. (Och det är ju trots allt den alla kommer titta på under vigseln :P)

• Chicita

Äsch... ta på dig ett par "sexiga" Spanks så kan rumpan krympa en storlek Flört

Jag tror också att det pga ärmen balanserar upp lite. Så det är nästan större risk att rumpan ser större ut i den andra...

• izredam

Man kan ju hoppas det - i värsta fall får den väl åka tillbaka :P Ska nog våga mig på att beställa imorgon, har en tenta på förmiddagen i morgon så jag kan behöva muntras upp efter det :P

• izredam

Åh, har du bilder på hur det blev? Skulle jättegärna se en bild  så man får ett hum om hur det verkligen blir :) Har redan beställt dock så din klänning får du behålla :P

• izredam

Nu är klänningen här :) Den sitter perfekt verkligen :) Dessutom fick jag halva priset på den när jag beställde den så 300kr landade det på - sjukt nöjd!

• Chicita
    izredam skrev 2013-08-22 14:51:29 följande:
    Nu är klänningen här :) Den sitter perfekt verkligen :) Dessutom fick jag halva priset på den när jag beställde den så 300kr landade det på - sjukt nöjd!
    inte illa med rabatt Solig
    Ha en underbar bröllopsdag nu då bara 
Svar på tråden Korta brudklänningar