• Äldre 30 Jul 22:47
    8701 visningar
    34 svar
    34
    8701

    December 2014 - här samlas vi!

    Bomba med tankar, bekymmer, glädje, tips, idéer och massa massa BILDER!!

  • Svar på tråden December 2014 - här samlas vi!
  • Äldre 14 Oct 20:26
    #2

    Oj! En decemberbrud! Vad roligt! Startade tråden för hundra år sen känns det som! Trodde aldrig någon skulle dyka upp!

    Har inte alls kommiit så långt faktiskt. Vi diskuterar och funderar mest på en massa.

    Men lokal har vi bokat i alla fall. Planen är väl att ge sig ut på jakt efter en bra kyrka snart!

    Ni då? 

  • Äldre 21 Oct 20:39
    #4

    Härligt! Vad blir det för färger? Och vilket datum blir det? :)

  • Äldre 29 Oct 22:10
    #6

    Vi tror det blir färgerna isblå, vitt, sand och brun. Ganska naturnära färger! Datumet är 29 dec men än har vi inte fixat kyrka så det kan ju ändras om det inte går vägen! :)

  • Äldre 3 Nov 22:50
    #8

    Hej och välkommen Blondeblomman! Hur går det med planeringen? :)

  • Äldre 28 Nov 20:27
    #10

    Hej Jessi!

    Oj där var det verkligen pang på! Planera bröllop på en månad är imponerande! Vi andra planerar ju bröllop december 2014 - om ett år alltså! Men berätta gärna mer om hur det går! Kanske man kan vara till nån hjälp! =) 

  • Äldre 19 Feb 19:10
    #17

    Hej Isasa och välkommen till tråden! Hoppas den kommer igång lite mer snart!

    Här händer inte jättemycket än så länge. Vi har på allvar börjat kika på lite kyrkor! I söndags var vi och tittade på en som var jätteljus och fin invändigt, men hade inte världens roligaste utsida... Men på onsdag nästa vecka ska vi iväg och titta på kyrka nr 2 som verkar mer lovande! =)

    Var någonstans i Sverige gifter ni er? 

  • Äldre 20 Feb 07:14
    #19

    Vi gifter oss i Jämtland. Bor i Östersund men ska ha vigsel och fest lite utanför!

  • Äldre 28 Feb 19:42
    #21

    Hej December14 och välkommen till tråden! Den är ganska chill än så länge, men jag hoppas att vi decemberbrudar kommeri gång snart! Vilket datum planerar ni?

    Vi bokade faktiskt kyrka igår! Kändes ganska pirrigt och vi var lite extra kära i varandra hela kvällen! haha!

    När planerar ni att skicka ut inbjudningar?  

  • Äldre 1 Mar 10:11
    #23

    Ja det där med lokal/restaurang var knepigt för oss med. Finns inte direkt några bra alternativ här i Östersund så vi sökte oss ut till grannkommunerna där vi hittade det perfekta stället! Var i landet bor du? Vi ska maila ut ett save the date nu så snart som möjligt. Inbjudan skickar vi senare. Har nog inte bestämt det riktigt ännu! :)

  • Äldre 9 Mar 18:54
    #25

    Ja vi hade nog egentligen också kunnat skicka ut ibjudan direkt, men vi är inte riktigt färdig med detaljer och sånt som ska stå med och jag har inte ens hunnit börja pyssla på inbjudningskorten som vi ska göra själva så det blev lugnast att skicka ut ett spara datumet kort istället!

    Härligt med fjällbröllop! Vilket fjäll blir det? Kyrka?

    Vi knåpade ihop en fin spara datumet och mms:ade ut i förra veckan. Många har redan sagt att de kommer! Känns helt otroligt på riktigt helt plötsligt!! =) 

  • Äldre 15 Mar 18:31
    #27

    Ja det där med avståndet för gästerna gör allt lite nervöst tycker jag... Vi har många gäster som får resa långt, men vi hoppas att alla vill komma i alla fall! =)

    Har du börjat leta klänning ännu? 

  • Äldre 15 Mar 18:31
    #28

    Ja det där med avståndet för gästerna gör allt lite nervöst tycker jag... Vi har många gäster som får resa långt, men vi hoppas att alla vill komma i alla fall! =)

    Har du börjat leta klänning ännu? 

  • Äldre 16 Mar 13:07
    #30

    Ja jag provade tre klänningar på bröllopsmässan i Sundsvall för några veckor sen. Kändes helt sjukt att ha på sig en brudklänning! Fick direkt konstaterat att jag varit för enkelspårig i mina tankebanor då jag gillade klänningar jag inte hade en tanke på innan... Så nu blir det svårt!

    Ska släpa med mig nån att prova så snart som möjligt. Jag får känslan av att det kommer ta tid att hitta den klänning jag vill ha, så det är lika bra att börja scanna av utbudet =)

    Jag tänker mig absolut en ärm av något slag. Trekvarts eller kortärm eller axelband. Tror jag känner mig naken annars! =)  Om det är mer passande för vinter eller ej vette tusan..!

  • Äldre 18 Mar 20:08
    #33

    Jag provade en sån där sjöljunfrumodell som jag absolut inte trodde var något för mig, men när jag väl hade den på mig tyckte jag att jag såg rätt bra ut ändå i den! Vi får se vad det blir i slutändan!

    Hej Gordon och välkommen till tråden!! =D

    Inbjudningskort ja.... ska nog absolut försöka knåpa ihop inbjudan som har en ficka där man får plats massa info! =)
     

Svar på tråden December 2014 - här samlas vi!