Sy ut vintage-klänning.
När vintage fortfarande gick att fynda, för ca 10-15 år sedan, hittade min mor en helt underbart vacker 40/50-tals brudklänning på Myrorna i råsiden för 75 kronor (!). Jag var väl i 10-årsåldern och använde, mot bättre vetande, denna klänning för att leka prinsessa i...
Nu när bröllop börjar skymta i horisonten har jag börjat tänka på klänningen igen, och visst, den fanns fortfarande i föräldrahemmet. Så jag testade den vid mitt senaste försök, och den är fortfarande makalös vacker. Ett problem dock: den är kanske i storlek 32-34, och skulle behöva sys ut till att passa mig som är en ganska så bystig 38. Är givetvis villig att gå till skräddare, särskilt med tanke på att klänningen i grunden var näst intill gratis.
Men jag undrar om det ens är möjligt? Tyget är ju 50 år gammalt, och att hitta ett som passar utan att sticka ut för mycket färgmässigt känns som en svår uppgift. Eller är det något som en skicklig skräddare kan ordna lätt? Har aldrig gått till en skräddare förut, så är helt ny på den fronten.
Vad tror ni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-29 15:10
*mitt senaste besök, inte försök! :)