• Anniina

Var köpa slät klänning med ärm och täckt rygg?

Hej!
    Jag är på jakt efter en "sedlig" och enkel brudklänning, och det verkar helt omöjligt! Jag vill ha slätt tyg och täckta axlar, men jag hittar bara axelbandslöst, halterneck, djupa ryggringningar eller spets och volanger. Någon som vet var jag kan hitta en klänning med båtringning, kort ärm eller 3/4-ärm? Kronprinsessan Victorias klänning tyckte jag var fin, men det verkar inte vara modernt längre:(
    Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Var köpa slät klänning med ärm och täckt rygg?
  • Anniina

Ååååh vilken underbar klänning, den via länken också. Det var precis vad jag önskade, och billiga är de också. Tack snälla!

• daniiel

Nixa, www.nixa.se, har ju den här klänningen. Modell 13100. Jag vet ju dock inte hur den ser ut i ryggen.

Samt den här, modell 13103, som visserligen inte har någon ärm... men jag tycker den är väldigt fin.

Några fler klänningar, kanske inte exakt vad du är ute efter.. men.. ja.

www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1494&GroupID=GROUP131&VariantID=VO58
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1582&GroupID=GROUP127&VariantID=VO59
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1315&GroupID=GROUP130&VariantID=VO59

• 2014maj

Jag letar också efter en klänning med en liten arm, nog inte så täckt som du vill ha men iaf, när jag har varit och testat klänningar så har alla sagt att det kommer mycket sånt nu till hösten och är absolut en uppåtgående trend. Så om du har tid att avvakta så kanske du hittar till hösten!

Annars tycker jag också att de verkar ha många fina på matildasfest.se Glad

• Anniina

Tack för alla tips! Nu ser jag att det finns så många fina att välja på att jag vill gifta mig flera gångerFlört Det känns lugnande att höra att det är ärmar på väg i modet, då kanske man vågar hålla sig och köpa lite närmre bröllopet. Är ett tag kvar, men det är ju roligare att leta klänning än göra bordsplaceringOskyldig

• Krystal

Den översta brudklänningen, är det inte något liknande sådan som kronprinsessan Mary av Danmark hade på sitt och Frederiks bröllop?

Svar på tråden Var köpa slät klänning med ärm och täckt rygg?