• 2014maj

Hur ska jag berätta detta för mina föräldrar?

Jag tycker du har en bra förklaring redan med att de har många bra kontakter och är sociala människor som tycker om att prata inför folk.
    Tolkar jag de rätt så bor inte dina föräldrar kvar där bröllopet ska vara och att det helt enkelt blir lättare för alla att ha de som kommer ha ett öga över festen nära till hands nu under planeringen.

Kan du inte ge dina föräldrar nån annan uppgift? Hade du tänkt att svärföräldrarna skulle välkomna i kyrkan också eller är de något som kanske dina föräldrar kan göra, medan svärföräldrarna tar ansvar för festen.

Vad de gäller "rätt" benämning tycker jag att de låter bra med värdpar men jag är inte så insatt i vad som är korrekt om jag ska vara ärligSkrattande

• 2014maj

Du får se till att du inleder när ni träffas:

-"Jag och blivande har pratat lite om hur vi vill ha det och vi skulle bli JÄTTEGLADA om du och pappa står och hälsar välkommen i kyrkan, det skulle betyda mycket för mig, och sen tänkte vi att hans föräldrar tar hand om festen sedan."

Med rätt tonfall kan du få ansvaret med kyrkan låta mycket större än festen efterFlört

Svar på tråden Hur ska jag berätta detta för mina föräldrar?