Hur förlovade ni er?
jag hade frågat tre ggr innan. men fått nej. sen när vi något år senare hade kollat på vår första gemensamma lägenhet tillsammans, så for vi och skulle äta på en kinarestaurang här i samhället. då titta han allvarligt på mig och sa "jag tänker inte ta lägenheten....". och jag var ju besviken, gillade den mycket!. men så fortsatte han: " förrän du förlovar dig med mig". åååå vad glad jag blev! :P då hade vi varit ihop i nästan fyra år. i år har vi vart förlovad i 4..
Hur länge har ni sparat? *räknar*.... 2 veckor? :P ne men vi har väl inte börjat riktigt än. känner jag.
Vart inhandlar ni saker? klänningen kommer från blocket. tror vissa saker ska vi köpa från etsy. sen mycket kan vi nog göra själv (försöka) beroende på temat, men Temat skog verkar passa för oss båda :) och det passar oavsett årstid också, vinterskog, höstskog, sommarskog... men ett vårbröllop har jag sagt nej till.
Hur resonerar ni kring storleken på bröllopet? vi är väl kanske lite osams om det. men ingen av oss vill i alla fall ha något stort. sen hur litet det ska vara kan skilja mellan oss. han kan vara nöjd med två vittnen. men jag vill i alla fall ha allra närmaste med, typ 20-30 pers. han resonerar väl så att bröllop känns lite onödigt, så varför ha ett stort. och jag tycket att ett stort är så.. det känns stressfullt, i alla fall för mig. och dyrare...
har gjort så nu att, på grund av skiljaktigheterna, så har jag gett gubben i uppgift att skriva ner ganska detaljerat hur han ser på vårt bröllop, vilka psalmer, vad för slips/skor/väst ska han ha, hur ser jag ut? mat? lekar? fotograf? etc. har även jag gjort, sen ska vi läsa varandras och försöka komma fram till något mellanläge. :)
När ska ni gifta er? 2015. senast... :P
Vem friade? jag.. igen :P hade frågat många ggr, men med ett nekande svar. men så fick jag tipset här på BT att bara bestämma, trots att det inte riktigt lät ok, så prova jag.
ja gick fram till han och sa "hörre du göbbe...! jag vill gifta mig 2015, så då får du bestämma datum. punkt". och han log och sa "visst ok".