• Äldre 24 Jul 23:18
    4021 visningar
    7 svar
    7
    4021

    Blir såpbubblor gamla?

    Detta är kanske en fråga till alla smårbarnsföräldrar

    Jag har fått små fina rör till såpbubblor från light in the box. De är dock tomma när man får dem så man fyller dem själv. Kan jag göra det redan nu eller måste jag vänta? Kan blandningen (det är väl vatten och diskmedel?!) bli gammal och mindre "bubblig"? Gifter mig 10 aug. Tack för svar!

  • Svar på tråden Blir såpbubblor gamla?
  • Pillan
    Äldre 24 Jul 23:42
    #1

    När man var liten hade man ju det ett par månader i alla fall, kanske år... Skulle dock rekommendera att köpa en stor flaska färdigblandad. Minns att det aldrig blev bra när pappa blandade själv...

  • Äldre 24 Jul 23:44
    #2

    Åh kan man göra det? Perfekt! Leksaksaffärer eller var tror du man hittar det.

  • anothe­rplace
    Äldre 24 Jul 23:47
    #3

    Tänk på att köpa sådana som inte ger fläckar på kläderna! för om du blandar själv är ju den risken ganska stor! :)

  • Äldre 24 Jul 23:54
    #4

    Tack för tipset, står det på flaskan?

  • leula
    Äldre 25 Jul 06:37
    #5

    Brukar finnas literförpackningar med bubblor på ica/coop
    änsålänge har inga bubblor jag haft blivit gamla även om de stått i månader.

  • Äldre 25 Jul 12:27
    #6

    Nu har jag kollat på Coop och där hade de inga stora flaskor. Jag har också varit på BR och där hade de liters flaskor men det stod inget om fläckar på kläderna (stod inget alls på dem typ). Någon som blandat sin egen mix (dvs vatten och diskmedel) som upplevt att det gett fläckar på kläderna?

  • Äldre 6 Aug 21:38
    #7

    Ica Maxi brukar ha stora flaskor.

Svar på tråden Blir såpbubblor gamla?