Nån som vet nåt om Lagotto? :-)
Min mamma ska skaffa sig en hund och är väldigt inne på en ras som heter Lagotto (Romagnolo).. Någon som vet nåt om den rasen? Lynne, sjukdomar, tränings"krav" etc...
// Linda
Min mamma ska skaffa sig en hund och är väldigt inne på en ras som heter Lagotto (Romagnolo).. Någon som vet nåt om den rasen? Lynne, sjukdomar, tränings"krav" etc...
// Linda
Hej! Vi ska oxå köpa en Lagotto, om ett år ungefär. De är jättemysiga, bra familjehundar och ganska lätta att dressera. Fäller inte.
Precis som med andra raser kan den vara sönder-avlad. Kolla upp ordentligt så att ni får en frisk hund!
Nähe Vad skoj!
Vet du nån bra kennel i hyfsad närhet? Mamma har kontaktat en som ska få en kull nån gång till våren men jag minns inte vad de heter...
Fantastiskt söta hundar är det! Jag är helfrälst...men man vill gärna veta lite innan
Uj, en lagottotråd till.
Slänger väl in ett inlägg här också då
www.vovsing.com/index.htm
Ett annat tips är SKK.
www.skk.se
De har länkar till de allra flesta rasklubbarna, så där kan man hitta nästan alla raser som finns att köpa.
Tack snälla oliven och nina!... Jag har läst en del på nätet men ville nu ha lite mer info från "verkliga människor" Jag är dock jättetacksam för er hjälpsamhet! :)
På www.alltomhundar.com så finns det folk som har lagotto. Försök i forumet...
Tack för tipset TeaSpoon...Har precis registrerat mig!
Ellte!
Jag gullade med en Lagotto på Avenyn igår.
Kände mig som en groupie: Åhhh, en lagotto, får jag hälsa?!?!
Hon var ursöt och jag stoppade ner näsan och snusade och blev inte ett dugg nysig eller hostig efteråt.
Vilka ögon! Mänskliga!
Ägaren sa att hon inte brukade vara så tillgiven andra än de i familjen, men hon fann sig i mitt gosande och ägaren bara skrattade :)
Hon hade fått en omgång valpar i april, de hade gott åt som smör i solsken.
De är DYRA och man ska akta sig så man inte får en sönderavlad hund. Kolla noga höfterna, precis som på golden.
Jag sa var jag arbetade så han kan ringa om det blir aktuellt med en ny kull för henne.
Måste verkligen gå igenom livet och se om det finns ordentligt med plats för en heltidshund.
Vi har ju fyra hundar som vi passar ofta, varav en är en krävande Rottis. Vi älskar hundar och det är tomt när de åkt.
Men det är ändå annorlunda att ha en heltidshund!
Hur går det för din mamma och hennes planer?
//Ulrika
Jodå, hon står i kö på två kennlar som ska ha valpar tidig vår resp. sommar så nån gång i sommar har vi förhoppningsvis fått tillökning i familjen :)
Du e snabb bruden! :)
Va kul det låter!
Ulrika!
Kanske va d min kompis hund du träffade på Avenyn (låter precis som henne..) Världens sötaste hund!
Kommer du ihåg va hon hette??
Jadå, hon hette Tilda. Ägaren var en herre i 55-60 årsåldern.Tror jag har så svårt att avgöra ålder på folk...
Hon var vit med bruna fläckar och 4 år gammal.
Höll på att få parkeringsböter för jag glömde tiden när jag pratade med dem!