• PippiL8

    Mitt nytvättade hår blir fett så fort det torkar!

    Sen jag började med balsammetoden är mitt hår mindre fett. Tvättar typ 2ggr/veckan med balsam och använder bara schampo om jag har använt produkter med silikon, tex efter frisörbesök. För något år sedan hade jag en period då jag fick lite mjäll. Tvättade då med ägg och äppelcidervinäger i några veckor så blev det bättre. Finns många knep för oss med känsligt hår/hårbotten. Kolla forumet på lockig.se för tips. Där finns många trådar som har med känsligt hår/hårbotten att göra och är inte bara för oss krulltottar :) Hoppas du får ordning på ditt hår.

  • PippiL8
    Vichy skrev 2013-07-22 22:48:26 följande:
    Spelar det någon roll att jag inte har lockit hår, för sidan alltså? Har superrakt fint halvtunnt hår...
    Det spelar ingen roll. Sidan är skapad för lockiga i första hand eftersom lockigt hår oftast är mer torrt och sprött än rakt hår och många som har lockigt hår vet inte hur de ska sköta det på bästa sätt och går därför runt med ett stort, frissigt burr. Rakt hår är ofta mer lätthanterligt så de brukar inte behöva använda sig av balsammetoden men man kan absolut göra det även om man har rakt hår. Jag har förstått att många med riktigt långt hår kör balsammetoden eftersom det inte sliter lika mycket på håret. Jag har märkt att jag inte behöver klippa mig lika ofta eftersom topparna håller sig fräscha längre..
Svar på tråden Mitt nytvättade hår blir fett så fort det torkar!