• Äldre 20 Jul 08:55
    12045 visningar
    9 svar
    9
    12045

    Hur brudskål?

    Om ni har en toastmaster eller har utsett ett värdpar (som amerika skriver)  så brukar den kunna hälsa välkomna och därigenom gå över till att skåla för brudparet.

    Visst kan ni hälsa välkomna själva, det känns helt rätt också. Men då kan det bli lite svårare att få till skålningen naturligt så att säga.
    Det känns ju lite konstigt att säga "skål för oss" Flört 

  • Äldre 20 Jul 10:40
    #6
    Sailergirl skrev 2013-07-20 10:22:06 följande:
    Min man hälsade välkomna till vårt bröllop och presenterade toastmastern samt skålade. Dock kommer jag inte riktigt ihåg hur han uttryckte det men typ skål och välkomna, istället för skål för oss... :) Så det räknas kanske inte riktigt som en brudskål.
    Nej det är ju inte "skål för brudparet" så det är inte riktigt samma sak Glad
    Det var det jag menade med att det är helt ok att hälsa välkommen, men att man kanske inte utbringa en skål fö sig själv...
    Känns ju lite konstigt att som brud eller brudgum säga "En skål för brudparet, Hipp hipp hoppas vi får ett långt och lyckligt äktenskap" Tungan ute 
  • Äldre 22 Jul 10:48
    #8
    VI20130831 skrev 2013-07-22 08:33:32 följande:
    Tack för era tips. Har pratat med mamma nu som blir den som styr upp minglet. Så nu löste det sig, skönt. Tvåtusen detaljer i huvudet så här en månad innan...
    Härligt Glad
Svar på tråden Hur brudskål?