kitkät skrev 2013-07-22 19:06:02 följande:
Sara, jo jag har testat att flytta underkjolen högre upp och visst blir det bättre upptill, men då hamnar ju ringen (som sitter längst ner på underkjolen) högre upp, vilket leder till att klänningen "viker" sig under ringen, om du förstår vad jag menar?
Jag ska prova klänningen igen till helgen och se om det är lite mer tyll som saknas eller om den är en aning för stor runt midjan, vilket gör att jag som redan är rak ser ännu mer formlös ut. Jag börjar tro mer och mer på det sistnämnda alternativet. För jag kommer ihåg när jag provade klänningen att jag tyckte den kändes lite stor runt midjan eftersom jag kunde dra åt den några cm på varje sida om midjan utan problem. Och så ska det väl inte vara?
Klänningen är beställd på en brudbutik i Stockholm och när den kom så var den för stor, så sömmerskan där fick sy in den, men då har hon kanske inte sytt in den tillräckligt mycket.
Jag börjar känna mig stressad eftersom vi gifter oss sista helgen i sept. Och brudbutiken är stängd till första helgen i augusti (stängd för ombyggnation) och sen kanske det tar några veckor att sy in den.
Dessutom känns det surt att betala för att sy in den igen, när jag redan fick betala 1800 kr första gången.
Men om den blir bättre när du drar upp underkjolen så lär det ju fungera att tillsätta lite mer volym i underkjolen. Alternativen blir ju då oxå att köra den höga volang idén eller som alternativ förlänga underkjolen/köpa en längre underkjol.
Du har ju ännu ganska gott om tid på dig och tid att hitta en lösning. Innan du börjar måla upp en massa scenarion så prova igen. Skulle den i värsta fall vara för stor i midjan(med underkjol och underkläder) så har du tillräckligt med tid att lösa det oxå ska du se
Av egen erfarenhet så kan jag säga att det mesta går att lösa.
När jag fick hem min underkjol så visade det sig att när den hade blivit upplagd så hade de inte tagit till för underkjol utan klänningen blev plötsligt för kort.
Efter att min panik lagt sig så sydde jag en förlängning på underkjolen i veckad tyll och ett tyg som var väldigt likt brudklänningen och vet du vad, det blev oxå alldeles utmärkt.
Upptäckte även två veckor innan bröllopet att jag tappat i vikt och att klänningen började närma sig för stor, det löste sig oxå utmärkt med rätt underkläder och var inget jag tänkte på alls på bröllopsdagen.