• Sandra87

Hur mycket såpbubblor?

Vi har bestämt oss för att ha såpbubblor utanför kyrkan. Vi har dock absolut ingen aning om hur mycket man ska räkna med att det går åt, alltså hur många rör man ska köpa och dela ut. Vi kommer att vara drygt 50 personer på festen, men det kommer att bli fler i kyrkan. Hur många vet jag ju inte, men samtidigt kanske man inte kan ha hur många som helst som står och blåser bubblor heller...

Är det någon här som haft det på sitt bröllop och som kan ge en fingervisning?

Tack! :) 

• Svar på tråden Hur mycket såpbubblor?
  • CoG

Vi har 45 gäster
    8 är barn
    Jag har bara bubblor till 25 pers och tror verkligen inte att alla tänker stå och blåsa.
    De som kommer i samma sällskap kan väl turas om om dom vill blåsa allihopa.

• Alvstina

Vi har bubblor till alla. 60 st köpte vi, och det blev inte så dyrt då vi skickade efter från ebay, 180:-. för allt med frakt. Hittade våra bubblor här.

• daniiel

Vi köpte också från Ebay, toppen! Vi hade nog ca 70 gäster i kyrkan och jag skulle tippa på att ca 30-40 av dom blåste bubblor. Jag hade dock köpt typ 90st, men det gjorde inget alls att det blev över, för vi har använt dom på dotterns barnkalas, på vår första bröllopsdag osv :) Dom klarar sig länge om dom bara står. Får man över, går det ju också att sälja dom.

• FrökenErika

Vi kommer antagligen ha ca 100 pers i kyrkan (minst 77 i allafall, så många är bjudna och ska komma på festen) och vi beställde 72 stycken, 3 paket á 24. Av dom är 7 barn, och dom räknar vi ju med kommer blåsa, och ca 10 som vi absolut inte kan tänka oss kommer stå och blåsa såpbubblor. Resten tänker vi att dom får dela, eller först till kvarn liksom. Och många vill ju fota och så när man kommer ut ur kyrkan, så dom kanske kan vara bussiga och ge sjutton i att ta några såpbubblor.

Det där är ju svårt att säga, men man får nog försöka tänka; ungefär hur många kommer, hur många kommer deffenitivt blåsa bubblor, hur många kommer absolut inte blåsa (de två vet ni ju bäst själva tänker jag) och resten, spelar det så stor roll egentligen om alla inte får blåsa? Ja, känn efter själva. Det enda säkra är ju annars att ta för exakt så många som ni vet kommer, och tio till typ.

Vi köpte vår här: http://www.myheart.se/45-brollopsbubblor

• Camilla01
    Alvstina skrev 2013-07-20 13:05:34 följande:
    Vi har bubblor till alla. 60 st köpte vi, och det blev inte så dyrt då vi skickade efter från ebay, 180:-. för allt med frakt. Hittade våra bubblor här.
    Tänkte beställa av sidan du rekomderade. Till kom det någon tull avgift och hur lång tid tog det innan du fick dom?
    Tacksam för svar 
  • Alvstina
    Camilla01 skrev 2013-07-21 09:07:23 följande:
    Tänkte beställa av sidan du rekomderade. Till kom det någon tull avgift och hur lång tid tog det innan du fick dom?
    Tacksam för svar 
    Det tillkom ingen tull, men jag tror inte att det gör det när man beställer inom EU. Paketet skickas ju från England. Det tog ca en vecka innan jag fick dem. Betalade med paypal. 
  • daniiel
    Camilla01 skrev 2013-07-21 09:07:23 följande:
    Tacksam för svar
    Alvstina skrev 2013-07-21 10:33:12 följande:
    Det tillkom ingen tull, men jag tror inte att det gör det när man beställer inom EU. Paketet skickas ju från England. Det tog ca en vecka innan jag fick dem. Betalade med paypal. 
    På Ebay finns det ju en mängd olika säljare, men om man väljer en säljare (som Alvstina och jag gjorde) som skickar från England, så tillkommer ingen tull eller moms :)
  • Camilla01
    daniiel skrev 2013-07-21 12:38:10 följande:
    På Ebay finns det ju en mängd olika säljare, men om man väljer en säljare (som Alvstina och jag gjorde) som skickar från England, så tillkommer ingen tull eller moms :)
    Tack båda två då ska jag komma ihåg det. tror jag vågar beställa då.
  • Alvstina
    daniiel skrev 2013-07-21 12:38:10 följande:
    Ja precis, säljare finns det från hela världen på Ebay, men det är ganska tydligt varifrån, om man kikar på det. Jag sökte bara på europeiska länder, dels för tullavgiften, men också för att frakten inte skulle ta så lång tid.
Svar på tråden Hur mycket såpbubblor?