• Socionom

bröllopsresa men var?

Hej alla gifta par eller blivande gifta par.
    Vi ska då gifta mig i december 2013. Jag tänkte vara i god tid och boka bröllopsresa men frågan är VAR?
    Vi vill på något lite exotiskt med det lilla "extra" :)

Jag hade tänkt mig en karibien kryssning men vet inte har ni varit på en sådan, var bokade ni, hur var det, är det något att rek. hur många dagar? vilka utflykt? Vilken rutt och vilket rederi?

Ge mig råd är ni snälla!

Om inte det blev karibien kryssning för er vad blev åkte ni på något som ni BARA MÅSTE REK. för andra par?

Tacksam för ALLA svar!! :)

• Svar på tråden bröllopsresa men var?
  • Js Fästmö

Det beror ju lite på vilken prisklass det handlar om.

Det kan ju exempelvis vara väldigt fin toch exotiskt på Sardinien, men du är mer inne på de Karibienstuket om jag förstår saken rätt? :) Runt 50-60 000 kr klassen?

Min vännina tog sin bröllopsresa med Royal Caribbean http://www.royalcaribbean.se/De flög ner till Maimi och sov en natt och sen gick de på dagen efter och var borta i 7 dagar på Osais of The Seas som då var världens största kryssningsfartyg.

">

Det fanns olika shower varje kväll, biografer, linbana man kunde åka tvärs över båten och sedan utflykter i varje hamn. De stannade på Thaiti tror jag det var och åkte en fantastiskt lite bana i skogen. Ska se om jag kan hitta på nätet - inte de då, men andra par.

Hitta den - Dragons Tail heter den - för vuxna då!

">

Det finns massa restuaranger som ingår i priset då såklart, cupckaes shop som också ingår man går bara in och beställer utan att betala, pizzerior, glassmaskiner som är utställda och sen ngn enstaka restaurang där man får betala men annars ingår allt förutom champange och durare drinkar och shopping ombord i klädbutiker och spabehandlingar.

Kanske något? :)

• Lmvu

Vi har bokat Aruba i Oktober :)

• Js Fästmö
    Lmvu skrev 2013-07-19 13:44:20 följande:
    Vi har bokat Aruba i Oktober :)
    Gud vad härligt! :)
  • kitkät

Vi har bokat Mauritius i Nov. 
    Det är ett året-runt-resemål, exotiskt med en hel del sevärdheter, äventyr och god mat! :)
    I alla fall, utifrån det vi har läst på om ön!  

Flygbiljetter tur och retur kostade 20,000 kr. Hotell för tre veckor på 4-stjärniga hotell (frukost på två av hotellen och halvpension på det tredje hotellet) kostade 20,000 kr.  
    Vi räknar med att göra av med 25,000 kr under semestern, så runt 65 000 kr, allt som allt!  

Svar på tråden bröllopsresa men var?