• Äldre 19 Jul 00:58
    23516 visningar
    35 svar
    35
    23516

    Ger man bröllopspresent även om man inte kan komma på bröllopet?

    Gåvor är frivilliga. Alltså behöver du inte ge någon om du inte vill Glad

    Men ett kort som bara säger Grattis och som liksom visar att ni är glada över att ha blivit bjudna räcker väldigt långt Glad
    Den minsta (bokstavligt talad) gåvan vi fick var en sån där minibok som man kan köpa på bokaffären. En sån som handlar om choklad, kärlek osv.
    Typ 5 cm stor bara Glad men vald med omtanke och kärlek.

  • Äldre 19 Jul 11:04
    #14
    AlwaysAndForever2012 skrev 2013-07-19 08:53:41 följande:
    Tack för allt stöd. När vi gifte oss hade vi kuvertavgift på 200kr och UTAN presenter. Vi valde att deras presenter till oss var att fler kunde komma istället och göra en speciell dag istället för massa saker. Dom gav ändå ett presentkort också, som jag inte vet när vi ska använda.. det hade dom verkligen inte behövt. Självklart blev man glad, yen som sagt inget måste och nu känner man sig ännu mer skyldig att ge dom något, fast vi inte ens kan komma. Som sagt. Alla har olika förutsättningar. De har inga barn, heltid och extra pengar från föräldrar Vi har två små barn, inga barnvakter, varit föräldraledig och sjukskriven under graviditet sen 2010 början så lever fattigt nog. Men till den gränsen som går till oss Avsagt flera kalas osv för istället lägga på våra barn. Men man vill ju ändå kunna ge folk. Det är synd världen är så mycket om pengar för visa folk sin uppskattning och man bryr sig liksom.
    Ge dom ett fint kort där ni textar grattis från er familj, kanske med en fin dikt eller något annat passande.
    Men också med en middagsinbjudning hem till er på valfri lördag kanske? (eller annan passande dag).
    Ni behöver inte laga någon dyr mat, utan det är det där sitta och umgås - prata minnen, kanske få se deras bröllopsbilder och bilder från resan om dom hunnit vara på den.
    Många har tröttnat på ens bröllop när bröllopet väl har varit så att säga. Och när man vill prata och återuppliva minnen så kan många ändra samtalsämne eller dra sig undan.
    Det känner du säkert igen du som är gift Glad 
    Så att bjuda hem dom på en "prata bröllops-kväll" kan vara helt underbart och omtänksamt (och billigt Flört )
  • Äldre 24 Jul 17:13
    #22
    AlwaysAndForever2012 skrev 2013-07-24 16:38:54 följande:
    Aha..prata bröllopskväll va en bra klang på det..ska nog använda den meningen :) vill hitta på nåt fint att skriva fall de läser upp det på bröllopsfesten..undra om man kan skriva nåt skämtigt om det med att jag själv som brud vet hur man ville minnas bröllopet och prata om det länge efter, medan andra går vidare i sitt liv..typ..om man kan få det att låta fint och roligt samtidigt..förslag på formuleringar? 
    Slängde ihop det här, du kan ju spinna vidare om det är några delar du gillar :) 

    En dag som denna är värd att minnas
    Vi önskar att vi vid er sida kunnat finnas
    När dagen har gått och smekmånaden är över
    Så vet vi nog vad ni två sen behöver
    Minnen som är klara som glas för er två
    För andra dom bleknar och stoppas i vrå
    När ni önskar minnas tillsammans med andra
    Kan ni kanske finna att dom i andra tankar vandra
    Då lyfter ni luren och ringer till oss
    Vi bjuder på mat om ni kommer förstås
    Ta med era foton och minnena klara
    Hos oss får ni inte höra "jag ska bara"...
    På minnenas kväll, då får ni hålla låda
    Vi hoppas ni vet att vi älskar er båda
     
  • Äldre 26 Jul 17:01
    #31
    AlwaysAndForever2012 skrev 2013-07-25 15:04:02 följande:
    Dom två sista raderna får jag nog snurra om på nåt sätt. jag är inte mycket för använda orden "jag älskar er" så ofta träffas vi inte att det matchar riktigt..tips?
    AlwaysAndForever2012 skrev 2013-07-26 15:39:44 följande:
    www.gravyrpresenter.se/default.asp?produkt=48...  kan man ge en sådan här tro? med deras namn osv? å kanske få in något om att han ska ge blommor i texten (som står ovan)? förslag? hehe :P lite skämtigt..gulligt..  Så kan man göra eget motiv också. tror dock inte det gick göra bild på dom i glaset..synd.. Men man ger väl bara en vas till dom ihop när de gifter sig? en sak om det är finglas att dricka i tex. då måste de ju ha varisitt. men det är väl konstigt att ge dom varsin vas?Måste beställa SNARAST.. har bara en vecka på mig efter det andra gick åt skogen 
    En dag som denna är värd att minnas
    Vi önskar att vi vid er sida kunnat finnas
    När dagen har gått och smekmånaden är över
    Så vet vi nog vad ni två sen behöver
    Minnen som är klara som glas för er två
    För andra dom bleknar och stoppas i vrå
    När ni önskar minnas tillsammans med andra
    Kan ni kanske finna att dom i andra tankar vandra
    Då lyfter ni luren och ringer till oss
    Vi bjuder på mat om ni kommer förstås
    Ta med era foton och minnena klara
    Hos oss får ni inte höra "jag ska bara"...
    På minnenas kväll, då får ni hålla låda
    Så ge oss denna chans att få fira er båda
    Åren sen går och bröllopsdagar komma
    Hoppas att någon i denna då stoppar en blomma
    Tipset från coachen är varianter på dagens bukett
    Det är väl något som brudgummen fixar lätt?
  • Äldre 28 Jul 16:31
    #34
    AlwaysAndForever2012 skrev 2013-07-27 20:26:23 följande:
    En fråga till.När man undertecknar, skriver man då   1. bara mitt och mannens namn 2. mitt, mannen och båda barnens namn (1,3år gamla)   
    Jag skulle ha skrivit "familjen -efternamn-" så inkluderar det alla Glad
Svar på tråden Ger man bröllopspresent även om man inte kan komma på bröllopet?