• Helenis

Sy sin egen brudklänning?

Är det någon här som har eller kommer att sy sin egen brudklännning? Jag sydde min systers 2001, men funderar på att beställa en från kina för att det är enklare och troligtvis billigare, men det hade ju också varit kul att sy själv. Jag skall sy en näbb och två tärnklännningar.
    Är det någon som har tips på var man kan beställa prisvärda tyger till detta, skulle vilja ha en del spets och det kan kanske bli svårt att hitta?

• Svar på tråden Sy sin egen brudklänning?
  • Allis

Jag har sytt min, den är i grått tungt siden och ungefär det här mönstret: www.svenskamonster.nu/shop/product_info.php&products_id=64 Lite längre, lite vidare nertill. Till det har jag nunotovat ett ganska brett band som ska sitta under bysten och en slags bolero.

Stoff och stil har mycket tyger, men sidenpongén jag tovat på är beställd från Rainbowsilk i England. Överlag finns det mycket fina och prisvärda sidentyger i de brittiska webbutikerna.

• Linnie

I Göteborg finns en bra tygaffär som har mycket olika spets tyger till bra pris, stoff och stil. Jag köpte tyg där till mina tärnklänningar. Sydde allt själv men vart bor du?

• Helenis

Jag bor i Göteborg, men trodde bara stoff och stil fanns i Malmö. Kommer du ihåg var den ligger?

• Pippilångstump

Ute vid bäckebol. Fast jag tänker mer på gårda textil när jag hör sy beudklänning. Sydde min förra. Denna är dock köpt.

• Chicita

Det fanns en sån här tråd för några år sedan.
    Och jag skapade också "Sytråden" för oss som syr (oavsett om det är brudklänning eller annat.) Solig

Jag sydde min egen klänning, innan det hade jag sytt en kompis brudklänning + min tärnklänning.
    Det är både otroligt roligt, men också otroligt stressande.
    Det var mycket lättare att sy hennes, för det var ju inte samma känslor i den (även om man ju la ner nästan hela sin själ just då Flört )

Simbra siden har väldigt fina tyger. Prisvärt.... tja jag vet inte. Men det är ju hög kvalité så då kostar det ju också. Så det beror på om man med prisvärt menar billigt, eller om det är värt sitt pris Flört 

Svar på tråden Sy sin egen brudklänning?