• TereseS

Medeltida bröllopsklänning.

Hej allesammans.
    Jag börjar få lite smått panik.
    Jag tror jag äntligen hittat den klänningen som jag kan tänka mig gifta mig i.
    Och min Johan skulle bli helt till sig, då han har lajvat i flera år och bara älskar medeltida ting.
    MEN här kommer de stora problemet, de är en weddshop och är tillhörande i Tyskland.
    www.medeltid-fashion-dreams.com/modell-%C3%B6versikt/
    Jag bara älskar deras klänningar, men har blivit lurad förr med att betala i förväg.
    Är de någon som har handlat via denna sida förut?? Någon som vet någon liknande butik här i Sverige??
    Bor i Uppsala län men har möjligheten att ta mig till de mesta ställena.
    Är tacksam för all hjälp.

• Svar på tråden Medeltida bröllopsklänning.
  • Ginggirl

Ring leverantören på deras svenska nr de har på hemsidan. Annars är ju tipset att kontakta några av utställarna under medeltidsveckan på Gotland (v.32), finna massa designers där som säkert skulle kunna hjälpa dig få tag på din drömklänning

• darkHorse

Chicita här på BT hade ett medeltidsbröllop så du kanske kan höra av dig till henne?

• Eleya

Det står att de tar Paypal..under "Köpvillkor *4" mot 5% av köpsumman..men det kan det vara värt om man är osäker.

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • TereseS

Ginggirl, det hade jag helt missat, de kan jag ju göra. Får ta och ringa dom på måndag.
    Tack så mycket för tipsen och hjälpen Glad

• Chicita

Jag beställde mitt bälte från dom, och det gick jättebra med leveransen.
    I och för sig gick jag via Tradera då dom är listade där också som säljare på medeltidssaker så det kan ju vara ett alternativ eftersom du då har Tradera och deras regler i ryggen om något går snett.

Som jag sa via PM:et till dig så sydde jag min klänning själv då jag inte hittade någon som var korrekt.
    Deras kläder är mer fantasy, det är inte mycket medeltid över dom varken i tyger eller modell.
    Själva såg vi ut så här.
    (vi satsade på att försöka hitta HK-modeller och siluetter, men moderna traditioner i färgvalet för att ändå se ut som ett "normalt" brudpar)

Mitt vackra silverbälte är dolt på nästan varje bild från bröllopet av mina klockärmar, men så här ser det ut i alla fall

• TereseS

Tack så hemskt mycket.
    Och jag måste säga att din bröllopsklänning är helt underbart fin!!
    Tyvärr är jag inte den som är duktig på att sy utan de är det min sambo som är
    och jag vill helst inte att han ser min bröllopsklänning fören dagen då vi gifter oss.
    Och jag kan ju inte påstå att de är lätt att hitta bröllopsklänning och verkligen inte om man vill ha något annorlunda. Jag ska nu vecka 32 på medeltidsveckan i Arboga och tänkte försöka hålle lite utkik där.
    Tack åter igen Skrattande

• Chicita

Tack Solig

Vart bor du någonstans?
    Det kanske skulle gå att hitta någon som kan sy åt dig.

Kika in i gruppen "Vi som syr medeltidskläder" på facebook och ställ frågan om någon i närheten av dig skulle kunna tänka sig att sy din klänning Glad

• TereseS

Jag bor i Enköping.
    Ja jag får gå in på sidan och kolla, tack så mycket Glad

• Chicita
    TereseS skrev 2013-08-30 11:14:20 följande:
    Jag bor i Enköping.
    Ja jag får gå in på sidan och kolla, tack så mycket Glad
    Ja jag bor lite långt bort (Borlänge) så det skulle vara svårt för mig att sy upp något som ska sitta perfekt på distans. Annars hade jag kunnat sy åt dig Glad

Men som sagt, jag handlade av dom du ville beställa av. Och det var inga problem. Snabb leverans och snabba svar på mail. 
    Och kan du använda pay-pal så har du ju lite stöd via dom om något går snett också Glad

• TereseS

Ja de är ju bra bit i mellan Enköping och Borlänge. Men tack så mycket!! Kanske att jag vågar mig på att handla därifrån Skrattande.

Svar på tråden Medeltida bröllopsklänning.