Vasasalen i Uppsala - frågor
Hej!
Jag planerar också bröllop sommaren 2014 och har kollat en del på Vasasalen.
Så som jag har förstått det jobbar Ilan endast mad 4 olika cateringföretag och man måste välja någon av dem. Dryck får man ta med själv.
Cajsas var en av dem. Bord och stolar ingick, dock endast 4-kantiga "tapetserarbord". Runda bord kunde man hyra till, men de kostade 350kr styck... Linnedukar fick man hyra av honom, men de kostade 75kr (!) styck och han sa att man behövde runt 30 stycken för borden, samt buffébord. Linneservetter har jag för mig kostade runt 15kr styck att hyra.
Ljud för dans osv får man stå för helt själv, dock har han samarbeten med dj's som kostade runt 5000 har jag för mig.
Jag frågade om städningen också och det ska vara städat på natten när man går. Alltså, festen måste vara slut 01.00 med alla gäster ute ur lokalen, och städningen ska vara klar senast 02.00.
Han sa att man brukar behöva använda serveringspersonalen som städare, alltså att de stannar kvar till 02.
Jag hade inte ens tänkt ha personal, men nu verkar det som det blir smidigast trots den extra ganska stora kostnaden när man måste boka dem genom cateringföretaget. Han sa även att det måste vara minst 2 personal kvar att städa.
Kostnaden springer iväg...
En annan sak, den fina punktbelysningen mot väggarna kostar 1500kr att hyra. Tyckte jag var lite sniket, att de ska ha 1500kr extra för att plugga i en kontakt...
Får du fram mer info får du gärna dela med dig. :) Jag behöver också alla tips jag kan få. När har ni planerat datum? :)