• Grodprinsens brud

    moderna låtar i valstakt?

    Var hittar jag det? Ni vet helt vanliga låtar som typ spelas på radion och som folk känner igen. Jag veeet att det finns låtar i detta men jag har helt enkelt inte gehör nog för att snappa upp dem..

    Alla tips mottages tacksamt ef'tersom det enda jag hittar är låtar med Eddie Meduza och de passar sig inte när släkten är med... Skrattande


  • Svar på tråden moderna låtar i valstakt?
  • Kala

    Uhm...jag är rätt kass på vals (det är 3-takt va?) men är inte Bruce Springsteen "All That Heaven Will Allow" i 3-takt liksom Lifehouse "You and Me"? Fina båda två tycker jag!

  • tovemaja

    Amanda Jensen, I choose you och Linnéa henriksson, Dansa med mig... annars hade vi även "fattig bonndräng" litegrann på skämt... men ändå :)

  • daniiel

    Lifehouse - You and me (som sagt)
    Amanda Jenssen - I choose you
    Imelda May - Falling in love with you again
    Kelly Clarkson - A moment like this
    Celine Dion - Right next to the right one
    Celine Dion - Power of love
    Michael Bublé - Can't help falling in love (Elvis Presley)
    Michael Bublé - At this moment
    Shania Twain - From this moment on
    Norah Jones - Come away with me
    Dana Glover - It is you (I have loved)
    Seal - Kiss from a rose
    Metallica - Nothing else matters
    Journey - Open arms


  • MTB

    Jag väljer lite mellan:

    Dansa med mig -Linnea Henriksson
    Dreaming my dreams -Cranberrys 

    eller våran låt som inte alls går i valstakt
    Home- Edward sharp and the magnetic zeros 

  • Alvstina

    Några fler:


    Bob Dylan - The Times They Are A Changin
    Anouk - Birds
    CajsaStina Åkerström - Av längtar till dig

    Vi har valt en nyare instrumental låt som vi tyckte var väldigt vacker, lite folkmusik över den:

    Secret Garden - Belongning 
    ">

     

  • Sörön10

    Åå det finns en jättesöt sång som jag inte kommer ihåg vad den heter! Den handlar typ om att man ska ta hand om den andre när denne är sjuk! Typ! En söt video är det iaf. Har för mig att den går i tretakt! Men vad heter den??


  • Mimmi78

    Jag har tagit hjälp av denna hemsidan för att se vilka som går att dansa vals till. Lycka till!

  • daniiel
    Sörön10 skrev 2013-07-16 00:51:30 följande:
    Åå det finns en jättesöt sång som jag inte kommer ihåg vad den heter! Den handlar typ om att man ska ta hand om den andre när denne är sjuk! Typ! En söt video är det iaf. Har för mig att den går i tretakt! Men vad heter den??
    Jaaaa.. jag tror jag vet vilken låt du menar. Vi blev tipsade om den när jag letade valslåtar, men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad den heter.
Svar på tråden moderna låtar i valstakt?