bröllop2015 skrev 2013-07-18 08:49:14 följande:
Åh tack för all inspiration!
Älskar tårtfaten gjorda av träd, det kan min pappa fixa utan problem till oss dessutom.
Är det bara jag som redan känner lite stress och funderingar över hur man ska hinna dekorera lokalen när man bara hyr ett dygn? Så man inte är helt slut lagom till bröllopet startar. Visst kan man delegera men att delegera allt känns lite trist när man jobbat så hårt med att få det som man vill ha det, och då kanske de som fixar dekorationerna lägger sakerna på ett annat sätt än man tänkt sig? Nojjig brud här ;)
ja visst var de snygga? gillar tanken på trä och skog, det är så.. mysigt, ombonat på något vis. och så tända ljus på höstkvällen.
ne, stressad över dukningen är jag inte. OM det blir en middag/fest så kommer vi nog ha det i byastugan i byn där min fästman har sina rötter. och då kan vi ju hyra hur många dagar som helst, är inte så ofta byastugan används så.. och billigt är det också, typ 100kr/dygn tro ja.
ne det JAG är orolig över är att allt ska bli större än planerat! att allt ska bli för mycket om ni förstår? för invecklat. och då, om jag känner mig själv rätt, får jag prestationsångest och blir stressad över det! och är också orolig över att jag ska jämt göra allt för att få a
ndra att tycka om festen och allt. jag skriver "jag" för att karln min är totalt tvärtom. han bryr sig inte ett SHIT om vad andra tycker. och det är skönt, då kan han bromsa mig och lugna mig <3
t.ex täntkejag bjuda massa kusiner och farbröder på hans sida, för att det är den familj han har (ensambarn) just för att OM vi inte gör det, kan det bli sura miner och så (jag är väldigt konflikträdd) men han tittade allvarligt på mig och sa "du rör inte min sida... jag bjuder de jag vill bjuda och så är det med det".
jag frågade, och han sa att ja, han tar på sig att prata med dem OM det blir några sura miner.
så mitt orosmoment är mer vad andra ska tycka och hur stort/litet det ska vara. faktiskt. dumt. men så är det.