Inlägg från: Anonym (opsie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (opsie)

    Svärmors avslöjande gör mig obekväm

    Hej kära medmänniskor! För cirka ett halvår sen träffade jag en kille i världsklass, underbar på alla plan. För en stund sen gjorde vi resan hem till hans mamma och hon är jätte trevlig. Så skulle pojkvännen min iväg några timmar då jag planerade att vara själv, då trillade styvmor in. Pratglad så som hon är berättade hon att hon kan se och tala med energier. "Älskling..varför berättade du inte det här?" Tänkte jag. Vill inte berätta om vad hon sa, till min respektive då jag är rädd att de börjar tryta någonstans. Jag har förstått att han inte är överlycklig över det "påfundet" hans mor sysslar med, jag vet inte vad jag tycker. Flera gånger tänkte jag saker som "det där inbillar hon sig" och sånt som att "människor behöver tro, en del i gud, somliga i andar och allt där till.." skeptiker som man är liksom. Samtidigt är jag öppen och mottaglig för allas historier och tro, de är för mig de enda sättet att till fullo bli fri och lycklig i sig själv, att vara accepterande. ..men frågan är ju bara, hur sjutton tacklar man såna här små encounters? De blir så personliga. Kommer mina framtida barn bli lärda andlighet och atmosfär-propaganda av kära farmor? Kan inte undgå att känna mig lite oroad inför vår framtida relation även om hon är jättesnäll och välmenande. Har ni varit med om något liknande?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-13 18:06
    Ursäkta att de inte blev några radbyten.. mobilen ville visst inte. :)

Svar på tråden Svärmors avslöjande gör mig obekväm