Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Testbindning?

Miss Correct skrev 2013-07-14 19:36:39 följande:
    Min vännina hade beställt en pastellbukett i väldigt "svaga" färger, lämnat bild och allt var bestämt. När hon kom på morgonen och skulle hämta buketten var den gjord i skrikiga färger (exakt som buketten skulle se ut i övrigt) och det skar sig med det andra. I butiken stod en liten flicka som extrajobbade som inte kunde rädda situationen. Därför är jag lite rädd. Men Passionsblomman sa här ovan att man ofta får kontrollera buketten dagen innan (för finjusteringar) och då är det ju lugnt ju.Glad
    Blommor kan ju skifta en del i färg, även om det är rätt sort. Tex "black baccara" kan vara väldigt röd och inte alls särskilt svart, helt beroende på hur just de blommorna blev. 
    Om du vill ha skira pasteller så ta med din bild och förklara att du vill ha just så bleka och skira sorter. 

I övrigt tror jag inte du behöver oroa dig alls. det är ingen superavancerad bukett du ska ha och en florist som förstått vad du gillar kommer säkerligen att göra en bukett som är så mycket finare än vad du hade kunnat föreställa dig  

Själv är jag florist men arbetar inte som det. Gick till den butik som min man alltdi brukar köpa blommor till mig ifrån, och de kände igen mig från min mans blomsterköp. "jaa, du som alltid får pastelliga buketter"
    Så min förklaring var att jag ville ha en bukett som hade david austinrosor och lammöra (blad) och i övrigt så åt det hållet min man brukar handla åt mig. Och den blev helt perfekt. Hade nog inte tänkt tanken att ha i syrener själv, men som jag älskade den!  

Svar på tråden Testbindning?