• Ela

    Vad sänder det ut för signaler?

    Hej!


    Om ni får ett inbjudningskort med ett rim


     


    "vi skall nu dela efternamn!!


    kom gärna o se oss ro detta i hamn,


     


    Vi hoppas att ingen blir sur,


    men då ingen av oss är partydjur


    vi denna kväll festen hoppar över,


    då vi i varandra har allt vi behöver.


     


    Vi smyger oss undan natten lång,


    vi kan ta firandet en annan gång!


     


    (Sen klädsel; Ja tack. O "tid o plats")


     


    Kortet är mysigt med våra vigselringar o lite blommor.. Lagt ned en hel del tid på fotografering o utformning, vad det nu har med saken o göra ;)


     


    Men förstår man att det är en enkel tillställning o att vi inga presenter vill ha?


    Hur skulle ni tolka en sån här inbjudan?


     


    Stor kram o tack!!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 12:19
    (OBS finns inte med nåt "svara här o där" med flit.. O vi har kontakt med de flesta väldigt ofta.. Blir ca 70 pers)
  • Svar på tråden Vad sänder det ut för signaler?
  • Ela

    Okej men om man envisas med att ändå vilja ge present kanske man inte lägger så mkt pengar på det?!


     


    Vi har en middag för släkt (30 pers) kvällen innan så det känns verkligen skönt o mysigt, som våran grej :D


    De får dock en tilläggslapp utöver - med info.

  • Ela

    Nej det är exakt det som gäller. Vigsel o sen pyser vi :)


    Middag för släkten kvällen innan, de får en tilläggslapp.


    Vi har inte rimmat på att vi inga presenter vill ha - utan mer att vi kommer att bege oss efteråt.


    Undrar bara hur man tolkar det. Men som sagt, vi har ju kontakt med de flesta så vi säger åt dem!

  • Ela

    Fast om det står "Kom gärna o se oss ro detta i hamn!" - Känner man sig inte välkommen då?


    Det vi ville få fram är att det inte är nån middag o fest efter för att vi är inte mycket för sånt.


    snowstars skrev 2013-07-11 12:35:59 följande:
    Jag tänkte först att ni skule gifta er helt själva i hemlighet och ingen annan fick vara med. Typ. Sen står det ju tid och plats.. Helt ärligt vet jagi nte vad jag skulle tolka om jag fick en sån inbjudan. Kanske att jag är bjuden till vigseln men de vill helst vara själva så ändå inte typ.
  • Ela

    Edit: Sen skickar man väl för sjutton inte ut ett inbjudningskort till folk som inte är välkomna?! :D Haha!

  • Ela


    Här har ni, så ser ni helheten bättre kanske?


    _Alla_ vet redan om vårt upplägg så det kommer inte som en chock :)

  • Ela

    Skickade bild på inbjudan,


    som sagt.. vi har redan pratat med alla så de vet om upplägget. Det är bara tanken att det ska bli en lugn o mysig vigsel vilken man är HEMSKT VÄLKOMMEN på.


    daniiel skrev 2013-07-11 12:42:17 följande:
    Jag håller med dig snowstars, som att dom vill tala om att dom ska viga sig och man nog är välkommen om man vill, men att brudparet helst vill ha dagen för sig själva.. men å andra sidan, så skulle jag nog tänka att eftersom man fick en inbjudan, så måste dom ju vilja att man kommer. Det är dock så stor vikt vid att det inte blir någon middag och/eller fest, och så lite krut på att det faktiskt är en vigsel.. så jag skulle nog bli aningen förvirrad. När datum och tid är utskrivet, så kanske det känns som lite bättre balans.

    Jag skulle nog dock förvänta mig att bli inbjuden till en fest vid senare tillfälle och skulle nog undra när det kan tänkas bli. Med tanke på formuleringarna "vi denna kväll festen hoppar över" och "vi kan ta firandet en annan gång".
  • Ela

    Jag vill ju verkligen inte att det ska skicka ut "inte välkomna egentligen"-vibbar.. vi är nog bara nojjiga över att folk ska köpa massa presenter - vilket känns mer ok om man har middag o fest. Men sånt stå i centrum o grejer vill vi inte ha.. Däremot kanske det blir en mer intim middag i, inte anslutning till bröllopet i höst.. En till anledning att samla ihop folket. Som sagt, släkten kommer kvällen innan o det blir en del..


     


    Hade vi inte velat ha folk där hade vi väl 1. inte skickat ut inbjudan o 2. gift oss borgligt alt. i smyg? :)

  • Ela

    Snowstars: Förstår att det blir lättare om man ser kortet :)


     


    daniiel: Ja jag är eg. inte orolig men det är skönt att läsa hur andra tolkar det - OM det nu uppstår nåt :)



    "vi skall nu dela efternamn!!


    kom gärna o se oss ro detta i hamn,


    (Kom gärna o dela dagen då vi gifter oss)


     


    Vi hoppas att ingen blir sur,


    men då ingen av oss är partydjur


    vi denna kväll festen hoppar över,


    (det är endast vigseln som gäller)


     


    då vi i varandra har allt vi behöver.


     


    Vi smyger oss undan natten lång,


    vi kan ta firandet en annan gång!


    (nu är vi äntligen gifta, vi njuter av ögonblicket och varandra så ses vi!)


     


     


    (Sen klädsel; Ja tack. O "tid o plats")




    SÅ var väl tanken att det skulle uppfattas :D

  • Ela

    Ja jag förstår, borde ha lagt ut kortet direkt :)


     


    daniiel skrev 2013-07-11 12:55:53 följande:
    Jag håller med. När man ser kortet, så känns det lite annars. Då står namnet stort, det är bilder på ringar och det står att TS ska gifta sig. Det blir lite annat fokus än om man bara läser texten.
  • Ela

    Nej det är sant. Jag har ju redan egentligen bjudit in folk o sagt att kortet kommer.. hehe vi är lite långsamma där :D Men som sagt, det är inget att OSA till och ja.. folk är ju redan medvetna.


    Längtar dock ihjäl mig, kan tiden gå långsammare?!

  • Ela

    Tack för alla åsikter!


    Ja exakt så hade jag nog också gjort. Släkten är informerad om att om de vill så är bidrag till resa välkommet :) Så den kvällen känns mer lätt att ta emot nåt eftersom vi sitter ned tillsammans allihopa.


    Tror det kommer bli en himla mysig helg det här :D Alldeles lagom!

  • Ela

    Hehe attans!! Har du sett mitt senare inlägg med själva kortet?


    Jag har även egentligen redan bjudit alla som ska få kort.. Å sagt "Ni har väl bokat in den....osv!"


    Vi bjuder bara riktigt nära så tror alla har tillräckligt med mod att fråga :D Det är mer en kul grej för vi är så sällan med på alla dessa festa-aktiviteter hela nätterna.


    Papillon skrev 2013-07-11 19:56:00 följande:
    Jag hade nog fått lite ångest över att inte riktigt förstå om ni vill ha sällskap eller inte. Förhoppningsvis hade jag varit tillräckligt nära vän/släkt till er för att kunna med att fråga hur ni vill ha det :P annars hade jag nog inte kommit faktiskt, jag älskar visserligen bröllop men avskyr tanken på att stövla in ovälkommen...
  • Ela

    Vi kommer skicka ut ett tilläggskort - med inbjudan, till alla släktingar om att vi ska ha en liten mysigare lugn tillställning kvällen innan. ALla andra vet redan vad som gäller :)


    Exakt det är öppet för alla men vi tycker att ett kort kan vara trevligt. FÖRHOPPNINGSVIS överanalyseras inte det så mycket o de flesta har koll på hur vi är så tror att det går hem. Men det är bra att läsa vad ni tror så vi kan bemöta om nån kanske tar det fel!


    Principisessan skrev 2013-07-11 20:29:23 följande:
    jag hade förstått att ni ska gifta er och att jag är bjuden till något men inte veta till vad.
    en tydligare förklaring att det är endast vigseln som det gäller.

    gifter ni er i kyrka så är det öppet för alla och inget man i regel skickar inbjudan till, självklart gör ni som ni vill.
  • Ela

    Haha ja man får räkna med att folk är lite bakom flötet eller oroliga att göra fel ;) Men förhoppningsvis vågar de fråga oss direkt.. vi bjuder bara nära :)


    karamell skrev 2013-07-12 08:43:09 följande:
    Jag skulle tolka det som att jag är bjuden till en vigsel, men att ni inte ska ha någon fest.
    Däremot skulle jag inte veta att jag inte ska köpa present, hade nog köpt en ändå.
    Det kan vara bra att göra en förtydligande blad där ni förklarar mer vad som gäller i vanliga ord, trotts att rimmen är jättebra, så är folk inte alltid med på noterna.
    Te.x vi skrev att vi önskar oss pengar, ändå frågar alla "vad önskar ni er" ALLT stod tydligt på pappret!
  • Ela

    Linn84: Bra tolkat :D Tulpanvinter: Du har tolkat rätt ju? Förklarade jag märkligt tro? Resan åker vi på i vinter däremot :) Utomlands 2013: Vi har skickat en del rim till varandra öppet på FB så det har blivit lite av våran grej :) Vi har tänkt ha nåt längre fram - det är korrekt. Stormhelen: Vi kommer ha middag o mys kvällen innan för 30 pers. Släkten. Alla vet ju redan att vi inget har efter vigseln så HOPPAS inte det blir för rörigt för dem. Förstår vad du menar o hur du tolkat. Men då ingen vidare info om middag finns på inbjudan borde man kanske inte bli osäker? Som sagt, alla vet men de vill ha inbjudningskort hihi Övrigt - kolla min senare post på sida 1 där jag postat kortet om ni har missat!

Svar på tråden Vad sänder det ut för signaler?