• Längtandsfull

Ni som nu gift er får gärna ge era tips och råd vad som är bra att tänka på och fixa dagarna innan och på den stora dagen.

Som jag skrev i rubriken så får ni som nu gift er gärna dela med er om vad som är bra att tänka på, förbereda, packa med sig osv. Sånt man kanske inte tänker på innan som blev mer klart på bröllopsdagen eller efter. Dela nu med er=)

• Svar på tråden Ni som nu gift er får gärna ge era tips och råd vad som är bra att tänka på och fixa dagarna innan och på den stora dagen.
  • Moignon

Jag har egentligen massa tips men kommer på lite smågrejer:

- Øva gærna en gång sjælva hur sjælva vigselcermonin går till så att allt flyter lætt och smidigt! Se till att ha koll på vilket finger som ringen ska på så ni inte gør samma misstag som jag: sætter på den på fel hand. :) (mannen har dålig koll så mærkte inte att det var fel æven nær vi øvade...)

- Om mannen har corsage: ta gærna æv denna under gratulationerna eftersom den kan tryckas till, speciellt om ni ska fotas efteråt, vi hade fått rådet och kom på det efter några kramar nær den redan slokade lite! :/

- Har du sløja: tænk på att nær du får kramar kommer det rycka ordentligt i håret! Har en duktig frisør satt dit den så ær det lugnt men ær bra att veta om! Jag hade sløja och det kændes som att frisyren flyttade sig ett antal centimeter ner, men det var sjælvklart bara inbillning.

- Har ni tårtspadar? Något som många glømmer.

- Ær det varmt? Se till att ladda upp med vatten till tørstiga gæster!

• Längtandsfull

Tack för alla fantastiska tips och råd. Det uppskattas massor och jag skall skriva upp alla och läsa dagen innan =)

• Helenis
    Moignon skrev 2013-07-12 08:58:06 följande:
    - Har ni tårtspadar? Något som många glømmer.

Detta har jag tänkt på. fick jättefin tårtkniv och spade modell större av en kompis i födelsedagspresent förra året som vi skall ta med till lokalen. När jag kollade igenom bilderna som vår fotograf tagit såg jag ett bröllop där de skar tårtan med en likadan brödkniv som vi har till vardags med svart och orange skaft från Maxi.. såg inte så lyxigt ut..

Jättebra tråd. Fortsätt att skriva när ni kommer på saker.
  • Längtandsfull

Måste finnas fler med bra tips =)

• FrökenErika

Det där med corsage: om man vet med sig (som vi redan gör) att man i uppståndelsen kommer glömma ta av corsagen när kramarna ska utdelas efter vigseln, och sätta på den igen innan man ska ta kort efteråt som vi ska. (Eller bara vill ha en fin corsage på festen). Kan man göra som vi; kosta på sig ock köpa två. De kostade 95 kr där vi köper blommorna, och vad är en extra hundring i det stora sammanhanget?

• anicay
    Josiie100401 skrev 2013-07-25 16:33:53 följande:
    Ni som gjorde naglar, fixade ni dem dagen innan?
    Jag fixade mina naglar på torsdagen och vi gifte oss på lördagen.
  • Hobevi

Jag är nagelteknolog och jag rekomenderar er att göra dom med ca tre dagars mellanrum. Naglarna ser alltid som finast ut då Glad

Annars vilken rolig tråd, ska gifta mig i augusti så denna kommer jag följa! 

Svar på tråden Ni som nu gift er får gärna ge era tips och råd vad som är bra att tänka på och fixa dagarna innan och på den stora dagen.