Jag tycker det ar fanigt att manniskor ska behova hamna i ett fack pga deras sexualitet. Som om det skulle vara karnan i deras personlighet, som om det enda de ar ar homo- eller bisexuella. Hur ofta har vi inte hort, "det har ar Peter, han ar homosexuell". Sallan nagon som namner att "Peter" aven ar jurist, dykare, 1.82 cm lang, spelar fiol, avskyr falukorv samt donerar 100:- till Amnesty varje manad. Och aven om det namns... sa namns det ofta EFTER det faktum att han ar bog.
Hade en valdigt nara van som var homo och var gemensamma van papekade alltid att hon var minsann sa 'open-minded' och inte hade nagot emot homosexuella, snarare tvartom och jag fragade da ifall hon sag honom som vilken manniska som helst, varfor hon alltid pratade om honom som "Peter, du vet han som ar bog". Aldrig nagonsin pratade hon om mig som "du vet Kim, hon som e straight". Dessvarre drojer det nog lange innan vi slutar att ge manniskor stamplar och istallet ser dem som de unika, komplext ihopsatta av en uppsjo av personlighetsdrag, individer vi faktiskt ar.