• karamell

    Vilken LÅT kan ni inte vara utan på en fest?

    Nu närmar det sig mitt bröllop, med endast 10 dagar kvar sitter jag och finslipar min spotify lista som ska spelas efter live-bandet har slutat spela. Gästerna är ett blandat gäng med snittålder på 33 år, och jag försöker att blanda och variera musiken  så den faller in i allas smak.

    Nu undrar jag vilken/vilka låtar ni bara inte kan vara utan på en fest? Eller om det är en som man bara måste ha med för att alla kommer igång eller så..
    Jag tror att jag har fått med de flesta "klassikerna" men är ändå rädd att jag har missat några sköna hits!

    (inga långsamma romantiska låtar, det spelar bandet, utan detta är endast PARTY) 

  • Svar på tråden Vilken LÅT kan ni inte vara utan på en fest?
  • NinaH

    Vi ska också påbörja vår party-lista, följer gärna denna tråden. Kan inte du skriva vilka låtar ni har med redan?

  • karamell

    Oj. vi har jättemånga låtar redan 133 låtar i den listan, vet inte om jag kan klistra in alla här....
    hmmm.... några av "klassikerna" som jag har med är:

    Girls just wanna have fun
    Greece-låten  (you're the one that I want)
    Macarena
    Lambada
    Vill ha dig
    Gimmie Gimmie Gimmie
    Like a virgin
    Främling
    YMCA
    Billie Jean
    One way or another
    It's raining men
    I love rock and roll
    Sommartider
    Holding out for a hero

    Förrutom dem och några till är det mycket hip-pop, RnB och Reggaeton, lite klubb-musik också typ.
    Mycket Pitbull, Britney, Daddy Yankee, Rihanna, lite Shaggy, Don Omar.
    Jag älskar reggaeton men jag vet att inte alla gör det, så jag försöker blanda så gott som möjligt...

    Fjärilen: Tack för tipset, den är bra!
     

  • marsmat

    Just nu kan man säga att ingen fest är komplett utan Daft Punks funktastiska låt "Get Lucky". 

  • daniiel

    Bugglåtar brukar faktiskt vara populärt bland många åldrar. Det är ofta lagom party och många kan dansa till. Även om man inte riktigt kan bugga, så brukar det vara populärt att göra sin egen version av bugg :P


  • Maybe

    The Black Eyed Peas-I gotta Feeling
    Chaka Demus & Pliers - Muder she wrote
    Ottawan-Hands up

    Är vad jag kommer på nu

  • Jenny1986
    September2014 skrev 2013-07-25 22:51:08 följande:
    Queen - dont stop me now!
    precis vad jag skulle skriva! grym låt som får igång alla :)
Svar på tråden Vilken LÅT kan ni inte vara utan på en fest?