• ineedh­elp
    Äldre 4 Jul 15:00
    2503 visningar
    10 svar
    10
    2503

    är jag gravid?

    hejsan, har en liten fundering. jag slutade ta mina ppiller nån dag innan min ägglossning och hade sex 2-3 gånger efter då killen kom i mig före, under och efter ägglossningen. runt den 21-22 maj fick jag en blödning, inte som en vanlig mensblödning så tror att det var pga av att jag slutade med pillerna. jag har inte fått min mens än eller om den kommer 4 veckor efter blödningen jag hade . och jag vet inte om de är så att jag är gravid eller om jag bara inbillar mig. tycker ni jag ska ta ett graviditetstest eller vänta?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 15:20

    nej men gud, nu skrev jag helt fel! i juni är de såklart! inte maj :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 19:41
    skulle bli tacksam över fler svar!!

  • Svar på tråden är jag gravid?
  • Äldre 4 Jul 15:09
    #1

    Hej, i maj, det skulle innebära att du vore ca i V8 nu om du är gravid? Inga symtom som ömma bröst, kraftig trötthet och illamående (visserligen individuellt)? Jag tycker du ska köpa ett cb digital grav test och se :). För vissa kommer ägglossning igång direkt efter pillerstopp och för andra kan det ta ett tag. Spännande :)

  • ineedh­elp
    Äldre 4 Jul 15:19
    #2

    nej men gud, nu skrev jag helt fel! i juni är de såklart! inte maj :)

  • Anonym (hum)
    Äldre 4 Jul 15:24
    #3

    alltså hur vet du ens att du hade ägglossning då precis efter att du slutade med p-piller är ju min första fråga. för när man har p-piller har man ju ingen ägglossning så jag tycker det låter konstigt att du visste att du hade det då. sen är väl det egentligen bara att ta ett test så vet du.

  • Äldre 4 Jul 15:30
    #4

    Som alltid, så är det ännu svårare för oss att gissa oss fram till en eventuell graviditet än för dig. Gör ett test om du absolut vill veta. Visar det negativt, men du fortsätter misstänka att du är gravid, så gör om det.


  • ineedh­elp
    Äldre 4 Jul 19:40
    #5

    skulle bli tacksam över fler svar!!

  • Äldre 4 Jul 20:16
    #6

    Folk kan ju gissa både det ena och det andra. Vill du ha svar köp ett grav.test.

  • marsma­t
    Äldre 4 Jul 20:31
    #7

    Köp en test. Förövrigt är det riktigt ovanligt att få ägglossning precis efter man slutat med p-piller. Det brukar ta minst tre mnd tills kroppen har "återhämtat" sig- för många kan det ta längre och även upp emot ett år. Så det är nog inte alls sannolikt att det skulle hända efter tre dagar.

  • Äldre 4 Jul 20:46
    #8

    Köp ett test. Även om man har symtom så kan man vara skengravid. Ett test är bästa sättet att veta, är   det negativt vänta några veckor, är det fortfarande negativt ta kontakt med din barnmorska


    Framtiden är den du själv skapar
  • Äldre 5 Jul 10:40
    #9
    marsmat skrev 2013-07-04 20:31:35 följande:
    Köp en test. Förövrigt är det riktigt ovanligt att få ägglossning precis efter man slutat med p-piller. Det brukar ta minst tre mnd tills kroppen har "återhämtat" sig- för många kan det ta längre och även upp emot ett år. Så det är nog inte alls sannolikt att det skulle hända efter tre dagar.

    Nja är det verkligen så? Fick tillbaka direkt efter (kollade med äl sticka) och vänner till mig likaså. Barnmorskan sa att det är högst individuellt och att man dessutom kunde vara som mest fertil direkt efter ett pillerstopp för då är hormonerna i rusning. men det klart barnmorskor tenderar att säga olika verkar det som..

  • Äldre 5 Jul 11:20
    #10
    Koyal skrev 2013-07-04 20:16:50 följande:
    Folk kan ju gissa både det ena och det andra. Vill du ha svar köp ett grav.test.
    Precis vad jag hade tänkt skriva!
Svar på tråden är jag gravid?