• Aureli­a
    Äldre 4 Jul 12:36
    2352 visningar
    7 svar
    7
    2352

    så ledsen och tom

    Jag är inte inne här så ofta, det kan kännas rätt tungt och onödigt när man är singel... men ibland surfar jag runt lite och söker lite hopp. Folk här bevisar ju i alla fall att kärlek kan funka - åtminstone för andra.


    Har nu varit singel i två år efter ett längre förhållande som jag trivdes allt sämre i. Har mest dejtat på ett ganska oseriöst sätt sen dess, o bara varit förälskad en gång egentligen. Nu är jag bara så trött på allt. Trött på att känna mig ensam, orolig för framtiden och trött på att aldrig träffa någon där både attraktionen och ömsesidigt intresse o vänskapspotential finns. Någon jag kan få vara mig själv med och trivas med. Det kommer helt enkelt inte att funka för mig, och det får mig att känna mig helt tom. Tror trots allt att kärlek är något av det finaste man kan uppleva. Kan man komma vidare efter att ha känt så här? Jag orkar inte försöka mer. :(

  • Svar på tråden så ledsen och tom
  • Aureli­a
    Äldre 4 Jul 14:27
    #4

    Tack för fina svar. :)


    Jag ska ta mig samman lite och se på framtiden med lite mer tillförsikt... inte känna mig så stressad och inte blanda ihop längtan efter sex med längtan efter närhet o kärlek. För då blir det dumt och jobbigt. Och destruktivt.


     

  • Aureli­a
    Äldre 4 Jul 15:37
    #7

    Jag tror rätt mycket på det där med att vara vänner först, men det är svårt i praktiken! För är jag attraherad av någon så är jag dålig på att inte hoppa i säng ganska omgående... och då är liksom bollen i rullning och man är direkt "mer än vänner", även om det kanske inte betyder så mycket. Det känns lite onödigt faktiskt, ett tag var det helt okej och jag sökte inget annat. Men nu när jag verkligen vill hitta någon att tycka om "på riktigt" så känns det dumt. Det tar onödig energi och känns inte särskilt uppbyggligt.

Svar på tråden så ledsen och tom