Tärnbekymmer - hjälp!
Jag har fått problem med en av mina två tärnor Jag tänker en hel del på detta och har fått svårt att sova. Vet inte riktigt hur jag ska göra så därför behöver jag andras tankar och råd!I januari tillfrågade jag de två vännerna som jag tyckte skulle passa bäst till att vara tärnor, jag tänkte då att de kunde hjälpas åt med möhippan etc. När jag frågade tärnorna berättade jag vad jag önskade mig för att undvika missförstånd. Den ena tärnan har hört av sig hela tiden (och försöker hjälpa och ge råd) men däremot den andra har oftast mycket att göra och hör inte av sig så ofta. Allt var lugnt, vi valde ut tärnklänningar. Tiden gick men jag hörde ingenting. Förutom tills igår, då den ena tärnan (som hört av sig hela tiden) ringer och berättar att det tyvärr inte blir någon möhippa innan bröllopet eftersom dom inte hinner med. Hon har haft svårt att få tag i den andra tärnan, (vi kan kalla henne för "bekymret") det är svårt att planera in något då båda jobbar mycket och olika tider, det händer liksom inget.Jag fick då höra att min brudgum och hans familj varit i kontakt med "bekymret" och aktivt pushat henne till att kontakta den andra tärnan och anordna en möhippa eftersom dom förstått att inget var på gång. Men det hände fortfarande ingenting. Dom har också pratat med den andra tärnan som gärna ville göra något men som hade svårt att fixa med det ensam.Jag fick då nog och ringde till brudgummens familj som nu fått uppdraget att ordna en möhippa. Dom blev jätteglada för att kunna hjälpa till så jag tror det blir bra. Jag ringer då den ena tärnan som blir jätteglad över att få hjälp och tycker det är en bra lösning.Jag försöker sedan få tag i "bekymret" men utan framgång. Jag ringer flera ggr och skriver ett sms om att hon ska höra av sig så fort hon kan då det är viktigt, jag vill ju fråga vad som hänt och varför inget händer. Men tiden går och hon hör inte av sig! Inte ens ett sms om att "jag hör av mig senare, har mycket nu". Jag är vän med henne på FB så jag kan ju gå in och se att hon lever och mår bra.Blir så besviken på "bekymret" och vet inte vad jag ska göra? Jag blir ju mest ledsen på sättet som "bekymret" beter sig på när hon skiter i att höra av sig (hon verkar ju rätt kasst skita i allt). Jag trodde ju aldrig att det skulle bli så här i början av året, jag trodde ju att "bekymret" skulle ta sitt uppdrag på lite mer allvar då det aldrig varit några problem tidigare! Hur tacklar jag det här, vad gör jag? Man beter sig väl inte på detta sätt, eller? Kan det vara jag som överreagerar pga all stress innan bröllopet?