Inlägg från: CharliesChoice |Visa alla inlägg
  • CharliesChoice

    Är det fel att ha klädkod efter temat?

    Hade jag blivit bjuden på ditt bröllop hade jag försökt hitta något som är mellan det ni önskar och vad jag hade valt om det inte var någon specifik dresscode! Jag gillar inte att klä ut mig.

    När jag läste TS tänkte jag att det hade ju passat superbra med folkdräkt, min mamma har en handvävd/sydd som enligt konstens alla regler är superfin, men nej, jag hade inte känt mig bekväm även om den troligen passat superbra till temat.

    Jag hade nog tagit en linnekjol i enkel modell som jag redan har, och en nätt blus med klädda knappar.. Kanske med trätoffel-sandaler till. Ev sjal i håret. Jag vill kunna gå på stan i samma kläder utan att känna mig som en ailen och detta hade absolut funkat!

    Förresten.. Jag hade nog känt mig fin/bekväm i "utklätt" tillstånd, typ som chicitas bröllop, men då hade jag velat ha TYDLIGA intruktioner samt att jag hade nog kontrollerat så att "alla andra" verkligen också är utklädda likadant. Ja, inte likadant men på samma nivå av utkläddhet. Jag är väldigt rädd för att vara felklädd!

Svar på tråden Är det fel att ha klädkod efter temat?