• Vestling

    Förnya löften

    Vi funderar på att förnya våra löften. Vi blev hemskt missnöjda med vår dagsomsättning egentligen bara blev fram pressad och fel! Men nu planerar man, har man klänning ( jag hade en mammaklänning i svart från hm)? Jag skulle så gärna vilja ha en! Vi bytte inga ringar, kan man göra det när man förnyar sina löften? Vi är borgerligt gifta nu, är det konstigt om vi går till svenska kyrkan och förnyar löfterna? Jo jag vet att det är konstiga frågor, men jag är tacksam för alla svar jag kan få!

  • Svar på tråden Förnya löften
  • CoG
    Vestling skrev 2013-06-30 19:54:28 följande:
    Vi funderar på att förnya våra löften. Vi blev hemskt missnöjda med vår dagsomsättning egentligen bara blev fram pressad och fel! Men nu planerar man, har man klänning ( jag hade en mammaklänning i svart från hm)? Jag skulle så gärna vilja ha en! Vi bytte inga ringar, kan man göra det när man förnyar sina löften? Vi är borgerligt gifta nu, är det konstigt om vi går till svenska kyrkan och förnyar löfterna? Jo jag vet att det är konstiga frågor, men jag är tacksam för alla svar jag kan få!
    Jag tror nog att det är möjligt att välja vilken klänning du än vill ha om ni vill få en välsignelse i kyrkan efter att ha gift er borgeligt.
    Och om prästen då välsignar ringarna borde ni kunna passa på att växla ringar på riktigt då.
  • amerika

    Jag har varit på ett bröllop där brudparet redan hade gift sig utomlands, men då många inte kunde vara med, hade de en cermoni även i Sverige. De var böllopsklädda m frack och vit "riktig" brudklänning, bukett och allt det där. Det enda man inte kan göra är att svara "ja" (tager du...) men annars är cermonin väldigt lik den ursprungliga vigselcermonin. Om jag inte minns helt fel så läste prästen en välsignelse över ringarna vilket innebar att de även växlade ringar.

    Som gäst upplevde jag det väldigt trevligt och det kändes absolut som ett "riktigt" bröllop. 

  • Vestling

    Tack för alla svar :) Då kam jag sätta igång att planera mitt drömbröllop fast det egentligen bara är en välsignelse :)

  • annapia

    Härligt Vestling det tycker jag att du gör rätt i. Det är en mysig och kärleksfull handling att förnya sina löften och att dessutom kunna göra det i på ett sätt som känns rätt för er just nu är väl bara helt underbart. All lycka till med planeringen.

Svar på tråden Förnya löften