• drömmaren

    vill inte ha.

    Jag har hela tiden sagt att jag ABSOLUT inte vill ha någon möhippa och nu fick jag reda på att mina vänner  + sambo har planerat en stor möhippa. 
    Min kusin berättade detta för mig för hon tycker det inte är okej att fixa en möhippa när jag har sagt att jag verkligen inte vill ha någon.

    Så nästa helg så ska jag tydligen åka på en ålands kryssning med alla mina tjejkompisar och dom har hittat på en massa "lekar"!
    måste säga att jag är så ledssen och besviken när dom inte kan acceptera att jag ingen villa ha och ändå går och planerar en.
    detta förklarar varför min chef helt plötsligt kommer och säger att jag är ledig nästa vecka.

    sorry men var tvungen att få gnälla av mig lite....förstår att det sitter blivande brudar där ute som blir besvikna över att dom inte får någon möhippa.

    vet inte vad jag ska göra nu...ska jag berätta att jag vet eller ska jag låtsas som inget? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-27 19:43
    tycker det är konstigt att dom har planerat möhippan så tidigt.....vi har precis berättat för alla att vi ska gifta oss nästa år.

  • Svar på tråden vill inte ha.
  • idak86

    Men vad fan,om du klart har sagt nej till det,så får dem lyssna på dig och respektera att du inte vill ha en möhippa.  Jag skulle skita i att dyka upp. och om ni inte ska gifta er förrän 2014,så är det för tidigt för att ens ha möhippan (om du hade velat haft det dvs) i år,känns som att dina vänner snarare vill ha ett skäl för att festa på en båt. Jag fick min möhippa i april   pga att jag jobbar utomlands nu i sommar (gifter mig i augusti) och jag hade kommit med idéer och förslag på vad jag ville göra,och mina tjejkompisar lyssnade på det till ungefär 95 %. 

  • Chicita

    En kryssning kan väl vara trevlig. 
    Vad gäller lekarna så får du vägra helt enkelt om dom försöker.
    Du har sagt nej och om dom inte kan acceptera det så är det deras problem.

    Men tror du inte att dom jäklas med dig bara? Att dom försöker "skämta" med dig och göra dig orolig att du ska få värsta möhippan och så blir det bara en lugn kväll med prat om minnen och framtiden... 

  • FruForsmark

    tror också de driver med dig ;) varför skulle din sambo annars vara med på det när han vet att du vill slippa. Tror åland är en skenmanöver och att du i´stället får en myskväll med tjejerna

  • Kala

    Jag tror också det är bluff och båg bara för att skrämma upp dig. Skrattande Ni ska säkert på en mysig SPA-helg någonstans eller ha myskväll med tjejerna. Om det faktistk blir som du tror så instämmmer jag med Chicita här ovan; du får vägra lekarna helt enkelt och förklara för dem igen att du inte vill.

  • drömmaren

    hoppas att det bara är ett skämt. måste ju erskänna att man är lite orolig inför helgen nu.
    har svårt att tänka mig att dom skulle gå emot när jag sagt nej.
    Men det återstår att se. 

  • Chicita
    drömmaren skrev 2013-07-03 08:10:21 följande:
    hoppas att det bara är ett skämt. måste ju erskänna att man är lite orolig inför helgen nu.
    har svårt att tänka mig att dom skulle gå emot när jag sagt nej.
    Men det återstår att se. 
    Vi håller tummarna. Glad
    Och skulle det vara så mot all förmodan så får du slå näven i bordet och fråga om dom verkligen är dina vänner eller bara ute efter att roa sig på din bekostnad... 
  • Kala
    @ drömmaren: Kom ihåg att det oss en uppföljning sen på hur det gick för nu är vi nyfikna! Skrattande Är det denna helg dem planerar för?
  • drömmaren
    Kala skrev 2013-07-05 14:11:42 följande:
    @ drömmaren: Kom ihåg att det oss en uppföljning sen på hur det gick för nu är vi nyfikna! Skrattande Är det denna helg dem planerar för?
    ja det var denna helg! och ja dom hade fixa en liten möhippa......villa att jag skulle ha en slöja och krona på mig på båten m.m men jag vägrade, sa att jag tyckte det var en så dålig stil av dom att inte lyssna på vad jag ville och dom sa att dom hade gjortet mer för deras skull och min sambo vara bara med på själva kryssningen resten hade dom hållit hemligt ifrån honom också.Gråter
    och varför dom gjorde detså här tidigt var att detta var den enda helg som funkade för alla för två av mina vänner ska flytta utomlands i höst.

    Jag är så sur och besviken på dom och jag har inte svarat på något sms eller liknande sen vi kom hem i söndags. Gråter 
  • Chicita
    drömmaren skrev 2013-07-10 11:08:40 följande:
    ja det var denna helg! och ja dom hade fixa en liten möhippa......villa att jag skulle ha en slöja och krona på mig på båten m.m men jag vägrade, sa att jag tyckte det var en så dålig stil av dom att inte lyssna på vad jag ville och dom sa att dom hade gjortet mer för deras skull och min sambo vara bara med på själva kryssningen resten hade dom hållit hemligt ifrån honom också.Gråter
    och varför dom gjorde detså här tidigt var att detta var den enda helg som funkade för alla för två av mina vänner ska flytta utomlands i höst.

    Jag är så sur och besviken på dom och jag har inte svarat på något sms eller liknande sen vi kom hem i söndags. Gråter 
    Det var dålig stil av dom. Men jag hoppas att dom gav sig när du sa nej och att ni ändå kunde ha en rätt trevlig kryssning.

    Jag tror att du måste prata med dom nu, för annars finns risken att det här är något som kommer ligga och gnaga lång tid framöver.
    Du måste verkligen berätta hur du känner, varför du är besviken på dom och låta dom få en chans att förklara och be om ursäkt
  • Marjasinus
    drömmaren skrev 2013-07-10 11:08:40 följande:
    Jag är så sur och besviken på dom och jag har inte svarat på något sms eller liknande sen vi kom hem i söndags. Gråter 
    Det är bara dumt att sjunka till deras nivå. Ta och ring upp dem en efter en och förklara läget, och säg på ett rakt och sansat sätt att du tycker de gjorde fel som inte lyssnade på dina önskemål. Då vinner du detta - annars blir det bara att du upplevs som bitter, tråkig och otacksam.
  • drömmaren

    Ni har rätt! Kommer att ringa upp dom och berätta hur jag känner mig nu efter detta. Bara varit tvungen att smällt allt och att det är därför jag dragit mig undan tror jag.

Svar på tråden vill inte ha.