• Äldre 26 Jun 16:54
    1588 visningar
    4 svar
    4
    1588

    Info om hemresa i festprogram?

    Jag håller på med festprogrammet och jag och sambon är inte helt överrens. 
    Ska/bör man ha med en sida med nr till tex taxi och info om hur man åker kommualt från festen? (vi håller till rätt centralt men många av gästerna är inte från stan)
    Jag har varit helt iställd på att ha det, men sambon tycker att det var tramsigt och onödigt daltande. "vadå, man kollar ju upp hur man ska åka innan man åker någonstans"
    Hur har ni/skulle ni ha gjort?  

  • Svar på tråden Info om hemresa i festprogram?
  • Äldre 26 Jun 16:59
    #1

    Ja varför inte?
    Vi hade uppskrivet när bussen som vi hade beställt skulle komma och hämta på kvällen.
    Den informationen hade alla redan fått innan också, men vi räknade med att inte alla tog med sig information om det (alltså en fysisk lapp) och alltså skulle kunna tänkas glömma sånt.

    Det är väl bara omtänksamt att se till att sån information finns, oavsett om det är i festhäftet eller om ni sätter upp en liten lapp någonstans 

  • Äldre 26 Jun 18:10
    #2

    Vi skulle ha skrivit upp nr till taxi och bussturer och nu i slutet av vårat häfte, nu bytte vi lokal och den ligger precis på gångavstånd från tunnelbanan så jag tror att dom hittar dit. Annars kan ni väl sätta upp en lapp på ytterdörren till lokalen med lite hänvisningar?

  • Äldre 26 Jun 18:42
    #3

    Jag tycker ni kan ta med det. Det är kanske inte nödvändigt och ett måste, men det blir ju en extra tjänst till era gäster, extra omtanke. Det förenklar ju för vissa kanske och det kan väl vara snällt att bjussa på det :)

    Vi hade inget sånt, men då var alla våra gäster, förutom två som vi redan innan visste hade skjuts, från samma stad :) Hade vi haft fler inresta gäster, så hade vi nog haft något liknande :)


  • Äldre 27 Jun 12:14
    #4

    Tack så mkt! Sambon är nedröstad så det blir info antingen i festhäftet eller någonstans i lokalen:) 

Svar på tråden Info om hemresa i festprogram?