Inlägg från: amerika |Visa alla inlägg
  • amerika

    Stressad över alla små detaljer...sover inte!

    Anonym (stressad) skrev 2013-06-23 01:25:36 följande:
    Vi ska inte köra och inte så många av de som ska vara med på båda ställena heller. Vi har dessutom två barn att ta hänsyn till...Gahh...Hur löser na det här på bästa sätt?
    Hur tar sig folk till första stället om inte så många ska köra, är det gångavstånd? annars får man 
    väl "räkna med" att inte kunna stjälpa i sig alkohol vid minglet för att sedan kunna ta sig vidare till festlokalen. Folk ska ju dessutom sedan ta sig ifrån festen - hur har de tänkt att lösa det om ingen kör bil?

    Hur ska ni själva ta er till och från de olika ställena? Någon kör er, antar jag? Kan de åka tillbaka och hämta tärnor och marsalkar eller är det t o m någon av dem som kör? Annars kanske det är ett alternativ: tärnor och/eller marsalkar får helt enkelt avstå från alkoholen vid minglet och vara de som står för körandet tills ni kommit till festen. Då har de hela kvällen på sig att dricka alkohol!

    Och era egna barn: be ett par personer som ni litar på och som barnen känner att ta hand om dem. Vill de sedan komma till mamma/pappa så är ju det okej, men det är otroligt avstressande att inte behöva vara den som ska hjälpa barnen på toa, torka dem om munnen, se till så de inte hittar på nåt bus...

    Men det låter som att du och blivande maken, till att  börja med, behöver sätta er ner och försöka bena ut de här bitarna för att sedan involvera övriga såsom barnvakterna, tärnorna, marsalkarna.
  • amerika

    Jag tycker _nästan_ ni kan tvinga tärnan att slopa bubblet för att köra er... Jag kan tycka att det kunde vara en del i uppdraget den dagen. När ni väl kommer till festlokalen, kan hon få dricka så mycket hon vill!! Och under minglet är det väl ändå inga mängder att dricka, ett par glas bubbel på sin höjd? Det kan man väl avstå!

    Eftersom det här verkar vara något som gör dig orolig och mycket stressad tycker jag inte alls att det är för tidigt att redan nu (bara två månader, det är inte så tidigt!) ta upp med olika gäster vem som skulle kunna tänka sig att köra.

    Jag tror inte jag förstår upplägget, som t ex varför era föräldrar inte är med på hela minglet t ex. Mitt bästa råd till dig är ändå att du och din blivande tillsammans ser över olika alternativ. Det är ju inte meningen att du ska ligga sömnlös på nätterna för bövelen!! 

    Lycka till!! 

Svar på tråden Stressad över alla små detaljer...sover inte!