• Isasa

    Blir vårat bröllop bakvänt?

    Såhär tänkte vi oss: vigsel (kanske ca 14.00), därefter fotografering, följt av tårta o enklare fika. Framåt kvällen buffé och fest. Detta för att det är så många barn i vår omgivning (blir ca 25 ungar, varav våra tre egna). På så vis kan alla som vill dela vår dag vara med (några har verkligen inga barnvakter, eftersom alla potentiella barnvakter kommer finnas på bröllopet denna dag) och så kommer vi kräva en barnfri kväll efter fikat. Verkar det helknasigt att först ta fika o tårta vid 15-16 tiden och sedan ställa fram buffén vid ca 19-20 tiden? Bakvänt? Er spontana tanke?

  • Svar på tråden Blir vårat bröllop bakvänt?
  • drömmaren

    tycker heller inte att det låter knasigt! tycker det låter som en bra plan Glad

  • amerika

    Vi var inne på att ha det så oxå från början med "afternoon tea" direkt efter vigseln för att sedan ev mindre barn skulle kunna avvika och flera kompisar kunna komma till själva festen. Nu kommer vi av olika anledningar inte att göra så, men jag tycker det är ett bra upplägg.

    Så, sammanfattningsvis, tycker jag inte att er tanke är bakvänd. 

  • daniiel

    Jag skulle råda er att ta fotograferingen före vigseln eller efter fikat, alltså mellan fikat och middagen. Oftast vill man ha åtminstone en timma till fotografering och kanske måste man ta sig någonstans också, så man ska räkna in eventuellt restid. Det kan bli lite väl länge för gäster att vänta på er för "bara" fika.

    Men jag tycker det är ett bra upplägg med vigseln och fika för dom som kanske inte kan/vill/orkar vara med och fira under kvällen. På så sätt får ju ni som brudpar tillfälle att fira med fler :)


  • boddan

    Tycker de låter bra!!! De är er dag och ni som bestämmer, gästerna får finna sig i de. Med ert upplägg kan ju fler komma och vara med !!! Kör på de och lycka till!!!!!

  • ave

    Jeg synes at så lenge det er slik dere vil ha det, så gjør dere det sånn. Det er deres dag.

  • Isasa

    Vad skönt med så positiva kommentarer Och tac för tipset om när man bör lägga fotograferingen. Min sambo vill helst ta fotograferingen direkt efter vigseln, men jag ska nog jobba lite för att få till den innan Man vill ju inte att ens gäster ska bli sjukt uttråkade, speciellt när det kommer så många små barn

  • stormhelen

    Jag tycker att det låter som en bra planering, och inte ett dugg konstigt.


    Kör på det här upplägget som ni tänkt er. =)

  • Lindlund

    Det är inte alls dumt att ta fika efter vigseln, men det är det där med fotograferingen. Kanske kan ni ta den mellan fikat och middagen om inte annat? Annars Låter det toppen!

    Var på ett bröllop i början på juni med detta upplägg och det var toppen!
    Deras fotografering låg mellan fika och middag.

    Lycka till!

  • Rosorochkärlek

    Håller med om det med fotograferingen, men annars låter det bra. Vi hade ett sådant upplägg.

    Tycker dock att ni bör hitta på någonting för gästerna att göra mellan fikat och middagen. Skall ni vara på samma ställe? I så fall är ju tipspromenad eller något liknande en bra idé. Skall ni flytta er någon annanstans för middagen är det kanske inte lika viktigt, men det kan ändå vara bra med något som gör att inte hela sällskapet bara splittras och det känns som lång väntan.

    Min uppfattning är att folk ofta är rätt dåliga på att prata med nya människor på bröllop och då blir det lätt tråkigt om det inte är ordnat någon form av aktiviteter för att få folk att umgås lite. Det behöver inte vara något stort, men någonting som sysselsätter folk litegrand.


    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • Cammyr

    Hej hej! Tycker det later som en jattebra ide :)Vi ska nog ha afternoon tea precis efter vigseln medans vi tar kort och sen blir det buffet, tarta och fest lite senare.   

Svar på tråden Blir vårat bröllop bakvänt?