• Äldre 19 Jun 08:10
    4747 visningar
    10 svar
    10
    4747

    Statistik väder?

    Vi har inte bokat datum ännu utan ska göra detta i dagarna. Har fått förslag om Kristi himmelsfärd-helgen av de som vill hyra ut lokalen.

    Tanken är att vi ska kunna vara ute en del om vädret tillåter, då omgivningarna är fantastiska. Därför skulle jag behöva hjälp med att hitta statistik på hur vädret och temperaturen brukar vara då. Eller om någon har bra minne.Skrattande
    Skulle vara väldigt tacksam för svar! Hjärta

  • Svar på tråden Statistik väder?
  • daniie­l 2
    Äldre 19 Jun 11:14
    #1

    Skicka ett mejl till SMHI och fråga? Det har jag gjort flera gånger. Man brukar alltid få trevliga svar tillbaka, som oftast är väldigt hjälpsamma :)

  • Äldre 20 Jun 08:20
    #2
    daniiel 2 skrev 2013-06-19 11:14:16 följande:
    Skicka ett mejl till SMHI och fråga? Det har jag gjort flera gånger. Man brukar alltid få trevliga svar tillbaka, som oftast är väldigt hjälpsamma :)
    Tack för tipset, det ska jag göra.Glad
  • Äldre 20 Jun 22:51
    #3

    Behöver inte maila. Smhi har väderdata på sin hemsida från mer än 40 år tillbaks. Annars kan du kolla historik på klart.se. De har dagar, år och plats.

  • Pillan
    Äldre 21 Jun 07:36
    #4

    Kristihimmelfärd är ju olika datum varje år. Men jag fyller år 8 maj (i år var väl kristf. Den 9). Från när jag var liten kommer jag ihåg att det ofta var fint väder på min födelsedag. På senare år är man ju inte lika noga med att notera vädret...

  • Äldre 21 Jun 09:45
    #5

    Nästa år är Kristi himmelsfärdshelgen 29 maj - 1 juni så förhoppningsvis har det hunnit bli ganska varmt... men förra året var det ju ingen höjdare vid den tiden.

  • Äldre 22 Jun 19:19
    #6

    Tack för era svar Koyal, Pillan och Emelie87!
    Efter en rundkoll verkar det vara fint men kallt för det mesta. Eftersom det bästa med vår lokal är att festen kan omfatta den vackra trädgården, så känns det lite lurigt att ta det så tidigt då. 

  • stealm­ystyle
    Äldre 23 Jun 21:12
    #7

    Jag har tidigare varit inne och letat efter just statestik men inte hittat. Kollade nu igen men hittar inte nu heller. Ni som vet vart det finns någonstans, kan ni vara vänlga att lägga ut en länk?! :)

  • Äldre 23 Jun 21:17
    #8

    Jag gick in på klart.se och ställde in datumen fr o m 2009 - 2013 och kollade sedan år för år hur det varit vid denna tid. Men någon annan kanske vet ett enklare sätt. Skrattande

  • stealm­ystyle
    Äldre 23 Jun 21:34
    #9
    Ah, hittade! Förrförra året regnade det 7,8 mm. Är inte det rätt mycket?
  • Äldre 24 Jun 09:33
    #10

    På en dag? Jo, i så fall är det en hel mycket!

Svar på tråden Statistik väder?